عملکرد دستگاه ها معیار جذب اعتبارات در سال آتی است

عملکرد دستگاه ها معیار جذب اعتبارات در سال آتی است / مدیریت صحیح منابع از هم اکنون در دستور کار باشد

فدائی از سرمایه‌های استان کرمان هستند - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار گیلان با بیان اینکه باید مدیریت صحیح منابع پیش بینی شده در بودجه از هم اکنون مورد توجه باشد، گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات، از معیارهایی‌ست که در برآورد اعتبار آن مجموعه برای سال آتی لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اجرای برآورد اعتبار دستگاه‌های اجرایی استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: پس از رهنمود رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح ساختار بودجه؛ در راستای سند چشم انداز توسعه، قانون برنامه ششم و کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی؛ دولت دوازدهم با اهتمامی جدی اقدامات شایسته ای به انجام رساند.
وی افزود: علیرغم جنگ اقتصادی، تشدید تحریم های دشمنان علیه ایران اسلامی و کاهش شدید درآمدهای نفتی تا امروز خلائی در اداره امور کشور و مدیریت دستگاه های اجرایی ایجاد نشده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تهیه پیوست استانی لایحه بودجه برای سال آتی ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توانیم در اعتبار تملک دارایی سند توسعه استان، اسناد بالا دستی، سند آمایش و نیز پروژه های نیمه تمام را مورد توجه قرار دهیم.
زارع خاطرنشان کرد: مدیریت هزینه و صرفه‌جویی بهینه در هزینه‌کرد اعتبارات باید در ماه‌های باقیمانده از سال‌جاری و البته سال آتی همواره مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات، از معیارهایی‌ست که در برآورد اعتبار آن مجموعه برای سال آتی لحاظ شده است، تصریح کرد: در راستای توسعه استان و اجرای سند آمایش سرزمین گیلان که هم برای دولت و هم مردم مهم است؛ باید تکمیل پروژه های نیمه تمامی که سال آینده به اتمام می رسند، در اولویت باشد.
زارع با اشاره به این مطلب که هیچ فصلی از لایحه بودجه ۱۴۰۰ کمتر از سالجاری نیست، نگاه راهبردی کاهش وابستگی به نفت را راهبردی اصولی خواند که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری بر آن تاکید داشته اند و افزود: لازم است اعتبارات از سوی دستگاه ها به صورت بهینه هزینه و برای انجام این مهم؛ برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.