عزم عمومی و مقابله محله محور و همگانی

عزم عمومی و مقابله محله محور و همگانی با کرونا در قالب قرارگاه عملیاتی

عزم عمومی و مقابله محله محور و همگانی با کرونا در قالب قرارگاه عملیاتی - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

احمد حسین زادگان با اشاره به تشکیل این قرارگاه در استان و طرح مباحث مرتبط با آن در جلسه امروز، بهره گیری از ظرفیت های عمومی، همگانی و محله محور با مشارکت سپاه، بسیج و همه دستگاه های اجرایی را هدف این طرح برشمرد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از همراهی مردم استان در رعایت پروتکل ها و الزامات بهداشتی با اشاره به این که گرچه شیوع ویروس در استان با رشد مواجه بوده است لیکن بخاطر رعایت بیشتر مردم؛ در شمار استان های حاد و بحرانی قرار نداریم، افزود: در عین حال از مردم انتظار داریم در راستای حفظ سلامت خود و عزیزان خویش، رعایت پروتکل های بهداشتی را استمرار ببخشند و تقویت کنند. این، یک توقع بسیار جدی از مردم خوب و شریف ماست. 

استاندار با بیان این که پس از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ورود همه دستگاه ها و عزم ملی برای مقابله با کرونا و ماموریت وزیر کشور از سوی رییس جمهوری برای تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا، این قرارگاه با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان با نگاه محله محور تشکیل شده است، تصریح کرد: امروز بحث های اولیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع آموزش، غربالگری و قرنطینه سازی با کمک وزارت بهداشت و علوم پزشکی عملیاتی شود.

او عنوان کرد: این طرح کمک می کند تا از ظرفیت های محلی نظیر معتمدین، روحانیون محل و پایگاه بسیج محله بصورت پایگاه های محلی؛ برای رصد و شناسایی بیماران و افرادی که با این بیماران در ارتباط بودند بهره گیری شود و این طرح با مسئولیت سپاه و بسیج و همکاری همه دستگاه های اجرایی اجرا می شود.

رییس ستاد مقابله با کرونای مازندارن با بیان این که می دانیم اصناف شرایط سختی را گذرانده اند و در شرایط سختی بسر می برند، ابراز داشت: اگر طرح ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذر مبنی بر فعالیت اصناف تا ساعت ۱۸ و سپس تعطیلی اصناف غیرضروری از همین ساعت اجرا شود، دیگر نیازی به تعطیلی مجموعه بازار نخواهد بود و ان شاء الله در مدیریت بیماری توفیق خواهیم یافت.

حسین زادگان با تاکید بر این که از ساعت ۱۸ فعالیت اصناف یاد شده ممنوع است، افزود: بدیهی است که نیروی انتظامی، اماکن، تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی برای برخورد با تخلفات ورود پیدا می کنند.

وی یاد آور شد: اصناف همواره همراهی مناسبی در موضوعات مختلف داشتند لذا در مسئله کرونا همراهی اصناف مانع از بروز خسارت بیشتر می گردد.