عادی انگاری و عدم تغییر الگوی رفتاری

عادی انگاری و عدم تغییر الگوی رفتاری از مهم ترین عوامل شیوع کروناست

عادی انگاری و عدم تغییر الگوی رفتاری از مهم ترین عوامل شیوع کروناست - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران، گفت: کاهش تعداد بستری و فوتی های روزانه ناشی از ویروس کرونا به هیچ وجه جای خوشحالی ندارد چرا که عادی انگاری و عدم تغییر الگوی رفتار مردم و جامعه در مقابله با کرونا می تواند منجر به ابتلا مجدد و مخاطرات سنگین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به اینکه موضوع مهم جلسه ستاد ملی و استانی در روز جاری؛ نگرانی از عادی انگاری در برابر کرونا و مقابله با آن در جامعه است، افزود: ممکن است مردم عزیز ما تصور کنند که اوضاع عادی شده است و با کاهش تعداد بستری و فوتی های روزانه ناشی از ویروس کرونا روبرو هستیم، حال آن که این موضوع بهیچ وجه جای خوشحالی ندارد چرا که عادی انگاری، عدم ترس مردم و عدم تغییر الگوی رفتار مردم و جامعه در مقابله با کرونا می تواند منجر به ابتلا مجدد و مخاطرات سنگین شود.
وی افزود :با توجه به فرارسیدن پاییز و با توجه شرایط خاص کرونا و شرایط اقتصادی کشور و جهان به این نتیجه رسیدیم که بازگشایی ها بصورت مشروط و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد بنابراین می تواند  استان را دوباره درگیر کند.

نماینده عالی دولت اظهار کرد :براساس پایش های صورت گرفته چه بصورت ملی و چه بصورت استانی، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در هر دو سطح،  آمارهای خوبی نیست. میانگین آمار استفاده از ماسک در کشور ۶۱ درصد و مازندران بیش از ۵۹ درصد است و در بقیه بخش ها تقریبا آمار استان با میانگین کشوری برابری می کند.
حسین زادگان با اشاره به این که در استان مازندران نانوایی ها، رستوران ها، بانک ها و تجمعات خانوادگی و صنفی  بیشترین دلایل شیوع و ابتلا به ویروس کرونا هستند، یادآور شد: امروز  تصمیم گرفتیم نظارت ها تشدید شود و کار فرهنگی و رسانه ای توسط صداوسیما و رسانه های مجازی و مکتوب صورت گیرد و از مردم انتظار داریم تا همین وضع فعلی استان که مرهون رعایت پروتکل ها از سوی مردم هست حفظ شود و شیب آن در جهت کاهش، کنترل و قطع بیماری تند شود.

او با بیان این که تنها راه مبارزه با کرونا تغییر در الگوی رفتاری ماست، افزود: طبیعتا در شرایط جدید ناگزیر به تصمیم گیری جدید هستیم گرچه برای معیشت و اقتصاد مردم نگران هستیم و بویژه در آستانه پاییز نسبت به شیوع بیماری نیز نگرانیم ولی می دانیم چنانچه همگان الزامات بهداشتی را رعایت کنند، اوضاع بنفع ما تغییر می کند.