استاندار البرز:

طرح ها و برنامه ها باید برگرفته از خرد جمعی و منطقی دنبال شوند

طرح ها و برنامه ها باید برگرفته از خرد جمعی و منطقی دنبال شوند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مدیران ماشین امضا نیستند بنابراین باید تمامی طرح ها و برنامه ها به دقت بررسی شوند و طی خرد جمعی تایید و یا رد شوند تا نتایج منطقی و کارآمدی را در بر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهبازی در حاشیه جلسات کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ استان، با اشاره به اینکه طبق مصوبات و تاکیدات ستاد ملی کرونا، جلسات با تراکم کمتر و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد، افزود: ولی هیچ کاری در استان معطل نماند و امور در حوزه های مختلف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دنبال شد.

وی ادامه داد: پرونده های کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ از اهمیت بالایی برخوردار هستند از این رو باید طی زمان کافی و با حساسیت مورد بررسی قرار گیرند. شهبازی گفت: امسال ۶ جلسه در این راستا برگزار شد و در مجموع ۸۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید قرار داریم، در خصوص توسعه طرح های تولیدی نگاه مثبتی در این نشست ها وجود دارد.

استاندار البرز گفت: رعایت حقوق شهروندی ایجاب می کند که در راستای حفظ و توسعه فضای سبز و سرانه های درمانی و آموزشی به ویژه در شهرستان های پرتراکم کرج و فردیس با اهتمام ویژه ای ورود کنیم.

وی  افزود: کرج و فردیس شهرهایی هستند که تعداد روزهای دارای آلودگی بالای هوا در آنها بسیار بالا است از این رو باید به جد از توسعه ساخت و سازهای بدون توجیه و غیرمجاز جلوگیری شود

شهبازی گفت: باید طبق سند ملی آمایش استان، بستری را فراهم کنیم که جمعیت به سمت سایر شهرستان ها برود.

وی افزود: در کمیسیون ماده ۵ و سایر کمیسیون های این چنینی سعی کردیم که بسیار دغدغه مند از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم.

استاندار البرز گفت: همواره به دلیل احترامی که برای مردم شریف و خونگرم البرز قائل هستم تمام تلاش خود را داشته ام که از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز و تعدی به حقوق شهروندان ممانعت کردم.

وی با تاکید بر رعایت منفعت عمومی، افزود: اقدامی را در دستور کار قرار می دهم که سال ها بعد دینی را به گردن نداشته باشم و آیندگان از اقدامات و برنامه هایم دچار آسیب و زحمت نشوند.

شهبازی گفت: برخی طرح ها همانند مسکن مهر ماهدشت بدون زیرساخت مناسب و پیوست های لازم ایجاد شده از این رو جمعیتی بیش از ۱۴ هزار نفر در ان منطقه ساکن شدند که با مشکلاتی همچون بوی نامطبوع زباله مواجه هستند.

وی افزود: مدیران ماشین امضا نیستند بنابراین باید تمامی طرح ها و برنامه ها به دقت بررسی شوند و طی خرد جمعی تایید و یا رد شوند تا نتایج منطقی و کارآمدی را در بر داشته باشد.