تمرکز فعالیت ها و اقدامات باید معطوف به امر و هدف واحدی به نام توسعه و آبادانی عینی گردد

طرح راستی آزمایی فعالیت ها و اقدامات

رئیس مرکز مدیریت و عملکرد بازرسی وزارت کشور در نشست بررسی روند اجرا و پیشرفت برنامه راهبردی عملیاتی توسعه پایدار، مطرح کرد:

تمرکز فعالیت ها و اقدامات باید معطوف به امر و هدف واحدی به نام توسعه و آبادانی عینی گردد/ طرح راستی آزمایی فعالیت ها و اقدامات در برنامه بازرسی وزارت کشور قرار دارد

علی طالبی رئیس مرکز مدیریت و عملکرد بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه رسالت و ماموریت بازرسی صرفا اعلام نواقص نیست؛ گفت: درصدد هستیم پیشنهادات و راهبردهای سازنده ارائه دهیم و همچنین از تجربه های جدید و برنامه ها، اقدامات و سیاست های برجسته و اثرگذار در استان های کم برخوردار قدردانی و تشویق کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی طالبی رئیس مرکز مدیریت و عملکرد بازرسی وزارت کشور در نشست بررسی روند اجرا و پیشرفت برنامه راهبردی عملیاتی توسعه پایدار، با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور که امروز در محل وزارت کشور برگزار شد با تشریح اینکه توسعه یک مفهوم کلی و امری ضروری در کشور است؛گفت: در سیاست های توسعه ای باید تعریف درست و عملیاتی و مشترک از توسعه داشته باشیم.
وی در این خصوص گفت: باید به تعریف و جمع بندی درست و جامع از توسعه برسیم و متناسب با آن براساس مقتضیات  جعرافیایی و فرهنگی به اقدام و عمل بپردازیم.
طالبی با بیان اینکه گام اول در سیاست های توسعه ای؛ تشخیص وضع موجود است؛گفت: باید بدانیم در کجای راه هستیم و شرایط چگونه است و چه امکاناتی در اختیار داریم و متناسب با واقعیت و شرایط کنونی به برنامه ریزی همت گماریم.
مدیر ارزیابی و پایش توسعه یافتگی شهرستان های کم برخوردار در این خصوص یادآورد شد:  متاسفانه در توسعه شهرستان های کم برخوردار در عمل با این پدیده مواجه هستیم که سه الگوی توسعه کشوری، منطقه ای و توسعه محلی  مطرح است که بعضا اظلاع این مثلث از هم جدا و به صورت جزیره ای عمل می کنند؛  برای همین ضرورت تمرکز در اقدامات و برنامه ها اصلی مهم است.
طالبی تصریح کرد: پیشنهاد وزارت کشور، الگوی توسعه متوازن است که طبق این الگو تمرکز فعالیت ها و اقدامات باید معطوف به امر و هدف واحدی به نام توسعه و آبادانی عینی گردد.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی امور حقوقی  وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت هایش از مدیران استان ها خواست براساس فرصتی که ارسال خواهد شد مشخصا سه فعالیت اساسی و مهم که در شهرستان های مد نظر در حوزه اشتغال، زیربنایی و تولید را براساس مزیت نسبی شهرستان ها ارائه دهند و بر این اساس میزان پیشرفت ماموریت ها را  از سال شروع  ارسال کنند.
وی گفت: به صورت مستمر کار ارزیابی عملکرد از وضعیت توسعه یافتگی شهرستان های کم برخوردار انجام خواهد شد و گزارش عملکرد پیشرفت برنامه ها به صورت دقیق و مستند به وزیر کشور ارسال می شود.
وی اضافه کرد: برای همین رسیدن به درک مشترک توسعه امری جدی است و امروز نیاز به این داریم که برای حل چالش توسعه در ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور؛ با الگو و برنامه ای کاملا مشخص حرکت کنیم.
طالبی تاکید کرد: اهداف و شاخصه ها بایستی کاملا عملیاتی محور باشد تا بتوان از درون این اهداف به نتیجه ای مشخص و قابل قبول رسید.
طالبی گفت: طرح راستی آزمایی فعالیت ها و اقدامات در برنامه بازرسی وزارت کشور قراردارد و از فرمانداران محترم این ۳۱ شهرستان کشور تقاضا داریم با دغدغه بیشتر به توسعه این شهرستان ها تمرکز کنند.
طالبی در پایان خاطر نشان کرد: رسالت و ماموریت بازرسی صرفا اعلام نواقص نیست و درصدد هستیم پیشنهادات و راهبردهای سازنده ها ارائه دهیم و همچنین  اقدامات و سیاست های برجسته و اثرگذار را تشویق کنیم.

منبع: وزارت کشور