طرح آمایش کشاورزی

طرح آمایش کشاورزی آماده شود

طرح آمایش کشاورزی آماده شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان شمالی گفت:طرح آمایش کشاورزی آماده شود و یک مهر به آن زده شود تا صددرصد کار اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد علی شجاعی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: تنها راه توسعه کشاورزی توسعه حضور بخش خصوصی است لذا این استان نیازمند نسخه پیشرفت و واحدی در این حوزه است.
وی افزود: اقلیم، فضای استان و خاک آن تعیین می کند تا ما به سمت تغییر الگوی کشت برویم. وی گفت: ما برای بخش خصوصی باید کار کنیم و در این مسیر وظیفه ما تامین زیرساخت ها و ایجاد امنیت است تا بخش خصوصی برای آبادانی مردم حرکت کند.
وی با بیان اینکه توسعه خراسان شمالی نسخه واحد خود را دارد و ربطی به سایر استانها ندارد ، تصریح کرد: اگر دانایی در حوزه کشاورزی مسلط شود تحریم ها اثری نخواهد داشت.
شجاعی تصریح کرد : در حوزه کشاورزی برای هکتار هکتار زمین ، آب نداشته می دهیم در حالی که باید برای هر هکتار زمین مهندس ناظر وجود داشته باشد تا کشاورز از تغییر الگوی کشت آگاه شود.
وی به اهمیت صندوق های توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : این صندوق، محل قانونی است زیرا مختص حوزه کشاورزی بوده اما تاکنون به درستی از آن استفاده نشده است.
شجاعی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی برای ما حائز اهمیت است و زمانی که تغییر الگوی کشت را به کشاورزان ارائه ندهیم نباید انتظار ثروتمند شدن را داشت همه باید پای کار باشند.
وی نقش تعاونی ها را مهم دانست و گفت: نقش تعاونی ها در اقتصاد ما ضعیف است و این مسئله باید تبدیل به قانون شود تا این نقش پررنگ تر و قدرتمند تر شود.
شجاعی افزود: باید به سمت کشاورزی عمده رفت نه خرد و در این مسیر فعال شدن تعاونی ها بسیار مهم است و این موضوع باید برای همگان تکلیف شود. شجاعی افزود:کمیسیون کشاورزی مجلس ، تحولات حوزه کشاورزی استان را درک کنند تا بنا بر آن قوانینی اجرا کنند. 

منبع : وزارت کشور