ضرورت نقش آفرینی روابط عمومی ها در زمینه امیدآفرینی در جامعه

ضرورت نقش آفرینی روابط عمومی ها در زمینه امیدآفرینی در جامعه

استاندار قم بر ضرورت نقش آفرینی روابط عمومی ها در زمینه امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بهرام سرمست استاندار قم در همایش گرامیداشت روز روابط عمومی در سالن کرامت استانداری قم طی سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شیعیان در شبهای قدر، روز روابط عمومی را به متولیان این عرصه تبریک گفت.

استاندار قم با بیان اینکه در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سر می بریم افزود: عملکرد نهادهای ملی و بین المللی در فضایی دارای بار معنایی می شوند که تحت عنوان انقلاب ارتباطات از آن یاد می شود.

وی جهانی شدن ارتباطات در عرصه های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد و فرهنگ را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز با انبوه اطلاعات مواجه هستیم و از این رو در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم.

سرمست انتشار، وانمودگی و گردش اطلاعات را از ویژگی های عصر کنونی دانست و تصریح کرد: استفاده از فرصت ایجاد شده در راستای تولید، توزیع و مصرف اطلاعات می تواند یک جبهه بندی جدید در عرصه ی بین الملل ایجاد کند.

مقام عالی دولت در استان قم، شکاف تعیین کننده در عصر حاضر را شکاف دیجیتالی دانست و تصریح کرد: امروز کشورهایی قدرت دارند که بتوانند محتوای حداکثر را برای سایرین تولید کنند.

استاندار قم گفت: هر کشوری که بتواند در زمینه ی تولید و توزیع اطلاعات توسعه ایجاد کند می تواند جایگاه خود را در بین سایرین ارتقا بخشد.

وی با بیان اینکه انقلاب کشاورزی و صنعتی و انقلابات سیاسی هر یک توانستند یک نقطه عطف و دگرگونی در زندگی بشر ایجاد کنند گفت: با وقوع انقلاب ارتباطات این دگرگونی شدت و سرعت بیشتری یافته است.

سرمست یکی از مشکلات در گذشته را نداشتن اطلاعات یکپارچه و جامع دانست و تصریح کرد: امروز فناوری ارتباطی به مدد انقلاب ارتباطات آمده است که هم در تولید، توزیع و گردش و هم در مصرف انسان ها را توانمند می کند.

مقام عالی دولت در استان قم خاطرنشان کرد: در چنین فضایی شاهد ایفای نقش سازمان هایی هستیم که در مجموعه ی دولت ها قصد برقراری ارتباط با شهروندانشان را دارند.

استاندار قم اقناع افکار عمومی را از اهداف دولت ها در برقراری ارتباط با شهروندان دانست و گفت: امروزه دولت ها صرفا رابطه ی یک سویه ندارند؛ بلکه یک فضای گفتمانی در بین ملت ها و دولت ها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها با عناوین مختلفی از جمله مغز متفکر، گوش شنوا و چشم بینای سازمان ها تعریف می شوند افزود: انتقال رضایتمندی ها و نارضایتی ها به مدیر سازمان ها از رسالت های روابط عمومی هاست.

مقام عالی دولت در استان قم افزایش نقدپذیری مدیران دستگاه ها را از ضروریات نقش آفرینی روابط عمومی ها دانست و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این مهم، جلب اعتماد مدیران نیز از وظایف مدیران روابط عمومی است.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه مدیریت استان معتقد به تعامل دوسویه و مثبت با اصحاب رسانه است گفت: ارتباط مدیران دولتی با خبرنگاران نیز همواره مورد تاکید بوده است.

وی پیش بینی و آینده نگری را از ویژگی های روابط عمومی فعال دانست و بیان کرد: کار روابط عمومی ها زمانی سخت می شود که مدیران از آنها بخواهند گزارش کار انجام نشده را به مردم بدهند که در فضای جدیدی که شکل گرفته است، روحیه ی خدمت است که می تواند عملکرد واقعی مدیران را نمایش دهد.

سرمست امیدآفرینی را لازمه ی حکمرانی در عصر حاضر دانست و گفت: روابط عمومی ها نباید اجازه دهند دستاوردهای مدیران که می توانند در سطح جامعه امید بخش باشند، زیر سوال رفته و منفی جلوه داده شود.

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد مطلوب روابط عمومی ها و اصحاب رسانه در مدیریت و اقناع افکار عمومی در دوره ی شیوع کرونا گفت: همین همراهی موجب مشارکت ۹۲ درصدی مردم قم در پیشبرد سیاست های دولت بود.

در این مراسم از سامانه اطلاع رسانی مردمی سام شرکت توزیع نیروی برق و پوستر اولین جشنواره روابط عمومی های برتر استان قم رونمایی شد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور