ضرورت رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی همزمان با تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در گیلان

ضرورت رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی همزمان با تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در گیلان

ضرورت رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی همزمان با تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در گیلان

استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان تأکید کرد؛

ضرورت رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی همزمان با تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در گیلان / مشارکت همگانی برای رسیدن به نقطه مطلوب در مراعات پروتکل‌ها / اقدامات انجام‌شده به‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان در آزمون‌های حضوری، اطلاع‌رسانی شود/ همه دستگاه‌ها برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون، ملزم به همکاری هستند

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی همزمان با تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در استان، رسیدن به نقطه مطلوب در مراعات پروتکل‌ها را نیازمند نقش‌آفرینی و مشارکت همگانی خواند و گفت که همه دستگاه‌ها برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون، ملزم به همکاری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور ؛ دکتر ارسلان در جلسه ستاد مدیریت کرونای گیلان، با قدردانی از مردم و دست اندرکاران برگزاری آیین‌های مذهبی ماه رمضان بویژه نماز عید فطر در فضایی باز با در نظر داشتن الزامات کرونایی، اظهار داشت: با همراهی مضاعف مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تلاش های ویژه کادر درمان که همچنان با جدیت پای‌کار هستند، از موج چهارم این بیماری نیز گذر کردیم.
وی ادامه داد: در کنار سیر نزولی مبتلایان، بستری شدگان و افراد کرونا مثبت سرپایی در کشور؛ در گیلان شاهد سیر نزولی این شاخص ها هستیم البته خروج از شرایط قرمز کرونایی و تغییر وضعیت تعدادی از شهرستان‌ها از نارنجی به زرد، نباید منجر به کم‌توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری شود.
نماینده عالی دولت در استان، نقطه مطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حداقل ۹۰ درصد عنوان و با اشاره به اینکه میانگین میزان مراعات در سطح کشور ۶۵ درصد و گیلان نیز مطابق با این میزان است، گفت: راهکار ثابت شده برای کنترل و مقابله با بیماری؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دورهمی‌ و نیز حضور نیافتن در اماکن شلوغ است و براین مبنا، ضرورت توجه اصول بهداشتی براساس سطح بالای فرهنگ گیلانیان، باید مورد اهتمام جدی هم‌استانی‌ها قرار گیرد.
وی با تکرار تذکر به سوپرمارکت ها و خوارو بارفروشی ها مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بر لزوم افزایش بازدیدها و تشدید نظارت ها بر اینگونه اصناف با همراهی اتحادیه ها و مردم تأکید کرد و از اصناف ، صاحبان مشاغل و کسب و کارها هم خواست تا نسبت به رعایت کامل توصیه‌ها اقدام کنند.
استاندار گیلان همچنین ضمن قدردانی از اهتمام صداوسیما و اهالی رسانه در تولید محتواهای آگاهی بخش، بر لزوم استمرار این روند در جهت کاهش آسیب پذیری مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری حضوری آزمون دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم و قدردانی از همکاری اولیاء و خادمان آنان در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کمیته آموزش ستاد استانی کرونا باید همه توان خود برای مدیریت مطلوب آزمون ها، حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و رفع دغدغه والدین آنان را بکار گیرد.
زارع همچنین گفت: برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون نیازمند تمهید ساز و کار مناسب با محوریت فرمانداران در سطح شهرستانی و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، سپاه، بسیج، بخش خصوصی و اماکن مذهبی وسیع موجود با تهویه مناسب هستیم.
وی در خاتمه سخنانش ۲۵ اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه‌سرای بلند آوازه ایران زمین که پرچمدار خردورزی در فرهنگ و تمدن ایرانی‌ست را گرامی داشت.
در این جلسه هریک از رئیسان کمیته های ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان نیز گزارشی از روند اقدامات و فعالیت های انجام شده ارائه کردند.