ضرورت استفاده از ظرفیت یزد برای ایجاد پایگاه کشوری و منطقه‌ای امداد و نجات

ضرورت استفاده از ظرفیت یزد برای ایجاد پایگاه کشوری و منطقه‌ای امداد و نجات

 

ضرورت استفاده از ظرفیت یزد برای ایجاد پایگاه کشوری و منطقه‌ای امداد و نجات - وبسایت مجمع استانداران

استاندار یزد با اشاره به زیرساخت های مناسب استان یزد برای توسعه جایگاه هلال احمر عنوان کرد: باید از ظرفیت یزد برای ایجاد پایگاه کشوری و منطقه‌ای امداد و نجات استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «محمد علی طالبی» در نشست با شورای معاونین جمعیت هلال احمر که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با تبریک مجدد روز جهانی صلیب سرخ به تمامی فعالین این عرصه تبریک می گویم، عنوان کرد: به دلیل همه زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر مدیران، کادر و تمامی نیروهای داوطلب هلال احمر طی یک سال گذشته و بویژه اقدامات خوبی که در زمینه مبارزه با کرونا داشتند، از آنها کمال تقدیر و تشکر را دارم.
وی بخش قابل توجهی از موفقیت های  امروز استان در زمینه مدیریت بیماری کرونا مرهون اقدامات نیروهای تحت امر جمعیت هلال احمر دانست.
طالبی با بیان اینکه هلال احمر ساختاری جهان شمول و مبتنی بر ارزش های انسانی مشترک است، افزود: این موضوع  نشان از جایگاه والای آن در عرصه جهانی دارد.
وی با بیان اینکه فرصتی که هلال احمر برای فعالیت در حوزه های مختلف در اختیار دارد، در اختیار هیچ سازمان دولتی و غیر دولتی نیست عنوان کرد: هلال احمر گستره فعالیت متنوع داشته و به تنهایی بار مسئولیت چندین دستگاه و سازمان را به دوش می‌کشد.
 طالبی با تاکید بر اینکه تقویت جایگاه جمعیت هلال احمر با توجه به ظرفیت های استان ممکن است، عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی استان یکی از مهمترین ویژگی هایی است که می تواند هلال احمر یزد را  به عنوان پشتیبان منطقه ای مناطق مختلف کشور در حوادث مطرح کند و همچنین  در صورت انجام حمایت های لازم می توان جمعیت هلال احمر یزد را به عنوان پایگاه پشتیبانی منطقه ای صلیب سرخ در خاورمیانه و غرب آسیا مطرح کنیم و در همین راستا پیگیری های لازم را در سطح بین المللی انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: استان یزد زیر ساخت های مناسبی برای کسب پشتیبانی منطقه ای بین المللی صلیب سرخ را دارد که از جمله آن می‌توان به ثبت جهانی یزد، هم زیستی مسالمت آمیز ادیان، خواستگاه تمدنی با سابقه طولانی و روحیه مشارکت جویی یزدی ها اشاره کرد.
استاندار با بیان اینکه باید روحیه مشارکت جویی یزدی ها را با تعریف قالب های حمایتی مختلف به میدان آورد تصریح کرد: باید از این روحیه برای توسعه استان بهره گرفت و هلال احمر نیز می تواند با برنامه های متنوعی از این روحیه استفاده کند.
 طالبی در انتها با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه های اجرایی از هلال احمر تصریح کرد: حمایت دستگاه های اجرایی استان آمادگی کامل برای همکاری به منظور ارتقای جایگاه و فعالیت های هلال احمر را دارند.