ضرورت ارتقاء بهره وری

ضرورت ارتقاء بهره وری برای تحقق رشد اقتصادی

ضرورت ارتقاء بهره وری برای تحقق رشد اقتصادی - وبسایت  مجمع استانداران جهوری اسلامی ایران

احمد حسین زادگان، در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، ارتقاء برنامه های مرتبط با تقویت بهره وری را در جهت رشد اقتصادی یک ضرورت خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در سال ۹۸ جهت تعیین شاخص های عمومی و اختصاصی در راستای انتخاب دستگاه های برتر برای جشنواره شهید رجایی سال ۹۹ و  همچنین بررسی چگونگی تشکیل کمیته بهره وری ذیل شورای راهبری توسعه مدیریت از اولویت های مهم این شورا می باشد، خاطرنشان کرد: شاخص های ارتقای سلامت اداری و اصلاح ساختارهای  سازمانی جزو اختیارات ملی است، لذا می بایست وضعیت میز خدمت دستگاه های اجرایی در راستای تقویت مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مطالبات بازنگری شود.
احمد حسین زادگان، تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار و بهره وری در راستای تغییر در ساختار عمومی جهت ارزیابی دستگاه ها بعنوان یک اولویت باید در  دستور کار قرار گیرد و در این راستا، شاخص های اختصاصی در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است و ایرادات موجود در ارزیابی شاخص های عمومی می بایست مرتفع شود.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه توجه به بانوان و نخبگان می بایست در کمیته بهره وری بعنوان یک ضرورت لحاظ گردد، اظهار کرد: می بایست با برنامه ریزی مناسب شاهد رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری باشیم، چراکه توسعه و رشد از دو عامل سرمایه گذاری و بهره وری بوجود می آید.
وی گفت: ۳۵ درصد رشد اقتصادی از طریق بهره وری باید ایجاد شود تا به توسعه اقتصادی در برنامه ششم دست پیدا کنیم.
استاندار به لزوم تحقق رشد ۲ درصدی صنعت و ۳.۲ درصدی کشاورزی از محل بهره وری اشاره کرد و گفت که استقرار چرخه مدیریت و ارتقاء شاخص های بهره وری در دستگاه ها در راستای معرفی مولفه های اثرگذار در بهبود بهره وری استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حسین زادگان افزود: از ظرفیت سمن ها و تشکلات صنفی در حوزه بهره وری باید استفاده شود و ایجاد کمیته بهره وری یکی از اولویت های در توسعه استان است و دستگاه ها می بایست این مهم را جدی بگیرند و تهیه برنامه ارتقای بهره وری در سطح دستگاه های اجرایی در دستور کار باید قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اولویت اصلی استان کشاورزی می باشد لذا باید در این حوزه برنامه راهبردی ویژه توسط سازمان جهاد کشاورزی ارائه شود و ارایه مشوق ها در حوزه بهره وری برای دستگاه های اجرایی و آسیب شناسی مولفه ها و شاخص ها در کمیته بهره وری استان جهت احصا مشکلات موجود یک ضرورت است.
در این جلسه غلامی راد، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر این شورا، گزارشی از اقدامات و برنامه های شورای راهبری توسعه مدیریت استان ارایه کرد. 

منبع : وزارت کشور