صادرات غیرنفتی استان

صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ۳۰۶ میلیون دلار رسید

صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ۳۰۶ میلیون دلار رسید - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار مرکزی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح توسعه گروه صنعتی دیرگداز در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک گفت: صادرات غیرنفتی این استان در پنج ماه گذشته با وجود مشکلات اقتصادی به ۳۰۶ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور: سید «علی آقازاده» افزود: نخستین‌بار در تاریخ اقتصادی استان مرکزی، مردادماه امسال صادرات این استان به ۱۲۰ میلیون دلار رسیده که حاصل تدبیر و نظارت برنامه‌ای هدفمند است.

وی بیان کرد: افزایش صادرات استان مرکزی بخشی موثر در پیشبرد اقتصاد کشور است و با وجود تحریم‌ها نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: اقدامات ارزنده بخش خصوصی نقش موثری در دور زدن تحریم‌ها داشت و در این بخش به واقع گام‌های بلندی در توسعه کشور برداشته شده است.

آقازاده تصریح کرد: با همت  ویژه، شمار واحدهای صنعتی دارای حقوق معوق استان مرکزی از ۴۶ واحد در مردادماه سال ۹۸ به ۳۰ واحد در سال جاری رسیده که با کاهش ۳۳ درصدی همراه است و این حرکت آگاهانه با اقتدار و قوت در راستای جهش اقتصادی تداوم خواهد یافت.

وی عنوان کرد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان نیز در این مدت از پنج هزار و ۸۰۰ کارگر به یک هزار و ۶۰۰ نفر رسیده که با کاهش ۷۲ درصدی همراه بوده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ۱۸۴ طرح اقتصادی، عمرانی و آموزشی در شهرستان اراک امروز با حضور مسئولان و با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۴۲۵ نفر به بهره‌برداری رسید که هدیه دولت تدبیر و امید به مردم شهرستان اراک است.

آقازاده اظهار داشت: طرح توسعه گروه  صنعتی دیرگداز شهرک صنعتی ایبک‌آباد یکی از مهمترین طرح‌های صنعتی هفته دولت امسال در  این شهرستان است که با گام بلند بخش خصوصی محقق شده است.

طرح توسعه گروه صنعتی دیرگداز شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک از سال ۹۶ آغاز و برای این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت پست بانک هزینه شده است.

با آغاز به کار این طرح، ۷۰ فرصت شغلی جدید در این واحد ایجاد شد.

منبع : وزارت کشور