شیوه نامه اجرایی خزانه داری در شهرداری

شیوه نامه اجرایی خزانه داری در شهرداری، سازمان های وابسته، موسسات و شرکت های تابعه ابلاغ شد

شیوه نامه اجرایی خزانه داری در شهرداری، سازمان های وابسته، موسسات و شرکت های تابعه ابلاغ شد - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

جانشین رییس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور اعلام کرد: در پی ابلاغ دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداری و در راستای تبیین فرآیندهای اجرایی آن ‘شیوه‌نامه اجرایی خزانه‌داری در شهرداری، سازمان‌های وابسته، موسسات و شرکت‌های تابعه’ توسط وزیر محترم کشور به استانداران ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مسعود نصرتی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: هدف از ابلاغ این شیوه نامه، که برای نخستین بار در شهرداری صورت گرفته است، ایجاد ساز و کار‌های لازم به منظور اعمال مدیریت متمرکز و صحیح منابع مالی، وجوه نقد و منابع غیر نقد در مناطق، سازمان ها و سایر واحدهای ستادی و اجرایی شهرداری و تخصیص اعتبارات بر اساس نوع مصارف آن‌ها و سایر پروسه‌های اجرایی در واحد خزانه داری می باشد.
 
وی ادامه داد: این شیوه‌نامه در اجرای ماده ۴۱ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها و دستورالعمل خزانه داری ابلاغی سال ۱۳۹۶ وزیر محترم کشور تهیه و تدوین شده است و به بیان وظایف، ساختار و فرآیند‌های اجرایی واحد خزانه داری می‌پردازد.
 
وی افزود: ضمناً اصلاحات دستورالعمل یاد شده و فرآیند‌های حسابداری و گزارشگری مالی واحد خزانه نیز برای هر گونه بهره برداری ابلاغ شد.
 
نصرتی تصریح کرد: تمامی شهرداری‌ها موظفند از این تاریخ با تغییر رویه‌های اجرایی و مالی خود بر اساس مفاد ابلاغی این شیوه نامه، زمینه‌های لازم به منظور تحقق اهداف مورد اشاره را محقق نمایند.

منبع : وزارت کشور