شاهد خدمات جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هستیم

شاهد خدمات جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هستیم

استاندار گفت: اقدامات و خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را در استان سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی‌ابن ابیطالب(ع) زاهدان گفت: اقدامات و خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را در استان سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت شاهد می باشیم.
احمدعلی موهبتی افزود: امروز علاوه بر افتتاح این بیمارستان باکیفیت و مطلوب در زاهدان، بیمارستان ۴۶تختخوابی سل امام‌رضا(ع)زابل نیز با دستور رییس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در دوهفته گذشته نیز شاهد افتتاح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان بتخت بودیم.
وی ادامه داد: میزان رشد تختهای کشور بعد از انقلاب ۳و نیم برابر بوده است در حالی که در استان سیستان و بلوچستان میزان رشد تخت ها تا ۷ برابر شده است و با این رشد هنوز هم از شاخص متوسط کشوری در برخی نقاط استان پایین می باشیم که لازم است تلاش مضاعفی توسط مسئولین استانی و کشوری صورت گیرد.
استاندار ادامه داد: در سفر وزیر بهداشت و بعد از آن در جلسه جمع‌بندی که در تهران برگزار شد برای تمام شهرستان‌های جدید و بخش‌های مهمی که جمعیت قابل توجهی داشته باشند و فاصله با مرکز شهرستان زیاد است توافق شد بیمارستان محلی ساخته شود
موهبتی بیان کرد: برای تمام مجموعه‌ی مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی استان سیستان و بلوچستان که مصوب طرح سطح‌بندی سلامت کشور است تامین اعتبار شده است و با سرعت ان شالله ساخته خواهد شد.
بنا به گفته نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ۳بیمارستان ۵۴۰تختخوابی استان در چابهار، زاهدان و ایرانشهرکه قبلا کلنگ‌زنی شده است ولی به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، عملیات ساختمانی آنها سرعت گرفته است و در این بین بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر پیشرفت فیزیکی خوبی را دارا می باشد.
​موهبتی گفت: امیدواریم با اتمام ساخت و بهره‌برداری این بیمارستان‌ها طی سال های آینده به متوسط کشوری برسیم و امیدواریم که حتی از متوسط کشوری نیز عبور کنیم.

منبع:وزارت کشور