سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزهای نفس‌گیری را به دنبال خواهد داشت

سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزهای نفس‌گیری را به دنبال خواهد داشت - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در ایام پایانی ماه صفر، بیش از هر زمان دیگری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسن جعفری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هرساله در ایام دهه آخر صفر پذیرای جمعیت قابل توجهی از محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مشهد بودیم، اما امسال با شرایط خاصی مواجه هستیم که برای حفظ سلامت زائران، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.
وی افزود: برای این که شاهد موج‌های دیگر این ویروس منحوس نباشیم و زنجیره انتقال آن قطع شود باید مردم بیش از پیش نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و در سرلوحه رفتار شخصی و اجتماعی خود قرار دهند.
سرپرست استانداری خراسان رضوی بیان کرد: به منظور تامین سلامتی و حفظ جان زائرین محترم، خواهشمندیم ضمن توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با زیارت از راه دور، به امام رئوف تمسک پیدا کنند.
جعفری خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و پرهیز از تجمع باعث کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر قرار باشد رفتار مردم در قبال برخورد با این ویروس منحوس تغییر محسوسی پیدا نکند و درصد استفاده از ماسک کاهش یابد شاهد روزهای سخت و نفس‌گیری خواهیم بود این در حالی است که کادر درمان به اندازه کافی خسته و فرسوده شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این جلسه گفت: تجربیات چند ماه گذشته باید جلوی اشتباهات بعدی ما را در قبال این ویروس بگیرد.
قاسم جان بابایی بیماری کرونا را یک بیماری اجتماعی توصیف کرد و افزود: عوامل کاهش بیماری و مرگ و میر در خارج از بیمارستان قرار دارد چون این بیماری به شدت متاثر از رفتارهای اجتماعی است.
وی افزود: خراسان رضوی مانند تهران از استان‌های دیگر متاثر بوده و این در تصمیم‌گیری‌ها موثر است اما در عین حال تصمیمات خوبی گرفته شده است.

منبع : وزارت کشور