سریالی از افتخارآفرینی شهدا و ایثارگران

سریالی از افتخارآفرینی شهدا و ایثارگران خراسان شمالی ساخته می شود

سریالی از افتخارآفرینی شهدا و ایثارگران خراسان شمالی ساخته می شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان شمالی با حضور در برنامه پلاک ۴۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در صدا و سیمای استان وحدت را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و از ساخت سریالی از افتخار آفرینی شهدا و ایثارگران استان در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمد علی شجاعی در این برنامه تلویزیونی گفت: نهضت انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل (ره) آغاز شد و بعد از پیروزی انقلاب استکبار جهانی انواع توطئه ها را علیه نظام مقدس جمهوریراسلامی راه اندازی کردند.
شجاعی راه اندازی جنگ های داخلی و ترور شخصیت های مهم نظام از جمله برنامه ریزی های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی در دوران پس از یروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این اقدامات ۱۹ ماه به طول انجامید اما آنان چون از نگاه بلند امام راحل(ره) و ارزش های دین اسلام آگاهی نداشتند، شکست خوردند.
وی گفت: بعد از ۱۹ ماه توطئه چینی علیه انقلاب اسلامی استکبار جهانی یک نزدور در منطقه را از نظر تجهیزات نظامی و منابع انسانی حمایت کرد تا علیه ایران جنگ تحمیلی را راه اندازی کند تا انقلاب اسلامی و مردم به مسیر عدم پیشرفت و توسعه برگردند
وی با بیان اینکه ایثار و استقامت رزمندگان انقلاب اسلامی در برابر عراق که شروع کننده جنگ بود به سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شد، اشاره داشت: بنابر منویات مقام معظم رهبری امنیت کشور برگرفته از این شهادت و از خودگذشتگی بعد از گذشت چهار دهه می باشد.
شجاعی ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را برگرفته از نهضت عاشورایی توصیف کرد و گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری جنگ ما جنگ تدافعی بود و این یعنی رزمندگان ما با غیرت و تعصب از اعتقادات خود دفاع کردند.
وی با اشاره به نقش وحدت و مشارکت اقشار مختلف مردمی در جنگ بین تحمیلی بین ایران و عراق افزود: امروز شاهد وسعت و عظمت اسلام از سوی میهمن عزیزمان ایران با این وحدت و انسجام در منطقه هستیم و ایران به امید مستضعفان جهان تبدیل شده است.
شجاعی ثبات سیاسی و امنیتی و ترویج فرهنگ صبر، استقامت، وحدت و یکپارچگی را از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: امروز نیز در جنگ ااقاثادیدهستیم و استکبار جهانی با تمام توان پای کار آمدهداست و برنامه ریزی آنان ایجاد فاصله بین مردم و نظام مقدس جمهوریداسلامی طی بازه زمانی۶ ماهه بود اما مردم به رغم تمامی مشکلات اقتصادی با تبعیت از درس اسلام و عاشورا ایستاده اند و همراه نظام هستند.
وی اشاره داشت: از زمان ورودم به استان تلاش کردیم ذره ای از بزرگاری شهدا، ایثارگران و خانواده هایدآنان را جبران کنیم اما می داند کاستی وجود دارد و از مدیران و مسئولان استانی می خواهم به حل مشکلات این قشر گرانقدر جامعه نگاه ویژه ای داشته باشند،
شجاعی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ۳ هزار شهید و افزون بر ۷ هزار جانباز  در خراسان شمالی ، گفت: از صدا و سیمای استان می خواهم این سند افتخار استان را در قالب سریالی فاخر و در سطح ملی ساخته و به نمایش بگذارد.

منبع : وزارت کشور