سرمایه گذاری شرکت های بزرگ اقتصادی در خراسان جنوبی

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ اقتصادی در خراسان جنوبی

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ اقتصادی در خراسان جنوبی-از مقالات وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان جنوبی از سرمایه گذاری های خوب شرکت های اقتصادی بزرگ و توانمند در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معتمدیان با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما خاطرنشان کرد: موضوع مطالعات، اکتشاف، استخراج و توسعه صنایع فرآوری ذخایر معدنی استان از جمله مواردی بود که با استقبال شرکت های دولتی برای سرمایه گذاری واقع شد.
 وی ادامه داد: در همین راستا از ظرفیت سازمان زمین شناسی و شرکت های ایمیدرو و شستا در زمینه بهره برداری از معادن استان استفاده شده است.
 استاندار به سفر دو روزه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: شستا از مجموعه های اقتصادی توانمد کشور است که قبل از این هم در استان سرمایه گذاری های موفقی داشته است.
 معتمدیان با بیان این که در این سفر،دکتر رضوانی فر با حضور در شهرستان های طبس، قاین و نهبندان به رصد شرایط موجود پرداخته، تصریح نمود: در جلسه روز گذشته که به منظور جمع بندی نتایج سفر و توافق ما با شستا به جهت توسعه سرمایه گذاری ها اتفاق افتاد، مقرر شد شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری نماید.
 وی متذکر شد: مهمترین توافقات ما با شستا در بخش ذغال بود و با توجه به این که بزرگترین واحدهای مکانیزه استخراج ذغال کشور در طبس متعلق به شرکت صدر تأمین وابسته به شستا است مقرر گردید این مجموعه حداقل هزار میلیارد تومان برای توسعه شرایط موجود و ایجاد فازهای بعدی در ذغالسنگ طبس سرمایه گذاری کند.
 به گفته وی، با این حجم سرمایه گذاری، ضمن تثبیت ۲۵۰۰ شغل موجود، ۱۲۰۰ شغل جدید نیز ایجاد می شود.
 استاندار به ظرفیت انرژی های پاک و تجدیدپذیر استان اشاره کرد و گفت: ایجاد نیروگاه بادی ۲۵ مگاواتی در منطقه درح شهرستان سربیشه از توافقات صورت گرفته در این جلسه می باشد.
 معتمدیان از تدبیر استان در تعریف پروژه هایی متناسب با حوزه فعالیتی شستا در شهرستان های مختلف گفت و تصریح نمود: بحث ایجاد کارخانه آهک هیدراته با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی شستا از دیگر مصوبات جلسه است.
 وی ادامه داد: مطالعات توجیهی این طرح تا ۲ ماه آینده انجام می شود و چنانچه مانعی نباشد، عملیات اجرایی این پروژه به زودی در قاینات آغاز می شود.
 به گفته وی، برای راه اندازی واحد فرآوری بنتونیت در سرایان نیز مجوزهای لازم اخذ شده و این پروژه نیز به زودی عملیاتی می شود.

منبع:وزارت کشور


شناسه خبر : ۱۳۹۰۶۴