زنجان جزو استان‌های برتر در کسب درآمد

زنجان جزو استان‌های برتر در کسب درآمد است

زنجان جزو استان‌های برتر در کسبدرامد است- از سری مقالات مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار زنجان گفت: در سال ۹۸ درآمد مصوب استان زنجان بصورت ۱۰۰ درصد محقق شد که برای این امر تلاش خوبی در استان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با اجرای نقشه راه جهش تولید این استان به ۶۵ پروژه زیربنایی و تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان دست خواهیم یافت.
مقام عالی دولت در استان با تشریح نقشه راه استان در سال ۹۹همچنین  اظهار داشت: از مجموع ۲۸ پروژه تولیدی اعم از صنعت و کشاورزی استان زنجان برای سه هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد که از مجموع سرمایه‌گذاری‌های پیش‌بینی شده نزدیک به ۵۰ درصد آن آورده بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر تلاش برای تحقق و دریافت مازاد درآمد استان زنجان ، گفت: در سال ۹۸ درآمد مصوب استان زنجان  ۱۰۰ درصد انجام پذیرفته و علاوه بر آن ۴۱ درصد مازاد به میزان ۴۹۵ میلیارد تومان تحقق یافته که جزو استان‌های برتر در کسب درآمد بودیم.
استاندار زنجان یکی از اقدامات خوب در استان که به نفع مردم صورت گرفت رسیدگی به وضعیت پسماندهای سرب و روی برشمرد و تاکید کرد: در جهت کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی در شهرک صنعتی روی و استفاده از منابع معدنی معطل شده در این شهرک به میزان هشت میلیون تُن پسماند، یکی از آرزوهای دیرین زنجانی‌ها تحقق یافت که پسماند سرب و روی زنجان مدیریت شده و بخشی به چرخه تولید مجدد باز خواهد گشت.
نماینده عالی دولت در استان از مجموع پروژه‌های زیربنایی استان زنجان در سال جهش تولید به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ریلی، تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری و توجه به تولید مسکن اقشار کم‌درآمد اشاره کرد.

منبع : پورتال خبری وزارت کشور