استاندار قزوین در دیدار جمعی از الموتی ها گفت: قزوین یک ایران کوچک اما ناشناخته ای در سطح کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالمحمد زاهدی در دیدار جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه الموت در سخنانی بیان داشت: اساس خلقت مبتنی بر تفاوت است و هیچ دو موجودی اعم از انسان، حیوانات و گیاهان شبیه به هم نیستند و با این تفاوت ها است که جاذبه ارتباطات ایجاد می‌شود.
وی افزود: ایران کشور پهناوری است که از فرهنگ ها، اقوام و ادیان مختلفی تشکیل شده و همه برای اعتلای کشور تلاش می کنند  و حفظ هویت ملی به حفظ همین هویت های محلی و منطقه ای وابسته است.
استاندار قزوین با بیان اینکه” تفاوت ها به منظور شناخت یکدیگر است ” اظهار داشت:اگر زندگی اقوام از هر نظر شبیه به هم بود زندگی قابل تحمل نبود لذا تفاوت ها را باید به رسمیت شناخت و از آن در جهت حفظ هویت ملی استفاده کرد.
زاهدی عنوان کزد: قزوین؛ یک ایران کوچک است که از قابلیت ها و ظرفیت های متنوعی برخوردار است اما کمتر کسی در کشور است که قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کند! و این بیانگر ناشناخته ماندن این استان است.
استاندار قزوین با اشاره به ضرورت و اهمیت مشارکت اقشار مختلف مردم در فرایند توسعه بیان داشت: امروز سخن از دموکراسی مشارکتی در میان است که براساس آن نظارت بر فعالیت ها و تصمیمات مدیران و مسئولان باید مستمر،همگانی  و مداوم باشد و این مشارکت و نظارت  در قالب تشکل های محلی،صنفی ، غیر دولتی، احزاب  و رسانه ها که برآیند و نمایندگان افکار عمومی هستند انجام می شود.
وی گفت: نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان و مشارکت را صرفاً به حضور در انتخابات و راهپیمایی ها نیاید محدود کرد و امروز مصداق واقعی امر به معروف و نهی از منکر هم همین است.
زاهدی تصریح کرد: بنده اصلاح طلب شناخته شده‌ای هستم که  کسی نمی‌تواند منکر آن باشد و جهت گیری من هم در کشور مشخص است اما استاندار همه ی گروه‌ها از هر فکر و سلیقه ای خواهم بور و با همه ارتباط خواهم داشت و در خدمت همه هستم و مخالفین هم ممکن است حرف هایی داشته باشند که صحیح باشد لذا با هر گروهی از سلایق مختلف باید ارتباط داشته باشیم.
استاندار در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات استان بیان  اشت:  استان قزوین در حوزه آب در یک شرایط بحرانی قرار دارد که اگر به زودی ساماندهی و مرتفع نشود به منبع ریزگرد در کشور تبدیل خواهد شد که در همین راستا دستور پیگیری و راه اندازی ستاد احیای دشت قزوین را داده‌ایم. وی گفت: برای احیای دشت قزوین نباید منتظر تهران ماند بلکه باید خودمان شروع کنیم و در ادامه کار از تهران کمک بگیریم.
استاندار قزوین افزود: مسئله اساسی استان آب است  که اگر به این موضوع توجه نکنیم طی ۲۰ سال آینده با بحران مواد غذایی در کشور روبرو خواهیم شد و اساس کار در این زمینه باید بر بهره وری از طریق اجرای سیستم های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت متمرکز شود.
زاهدی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین در حوزه راه بیان دلشت: قزوین از استان هایی است که در شاخص‌های راه از استاندارد بالایی برخوردار است و هدف از ایجاد راه های الموت نباید سرعت بالا و جایجایی سریع مسافر باشد  بلکه باید جاده های این منطقه تفرجگاهی باشند و برای این کار باید مبلمان جاده و جاذبه ها را برای توقف مسافرین و گردشگران افزایش داد.
استاندار قزوین در پایان بر فعال کردن حوزه گردشگری بعنوان یک میراث تاکید  کرد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار جمعی از حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.