مرکز تخصصی بازیهای رایانهای به زودی در قلب تهران افتتاح می شود
رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران از راه اندازی «مرکز تخصصی بازیهای رایانهای» به همراه ده رویداد جدید در عرصهی بازیهای رایانهای در شهر تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روح الله عابدینی یگانه رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی «مرکز تخصصی بازیهای رایانهای» در آغازین روزهای سال جدید گفت: این اتفاق بیشک، زمینهساز رشد و تکوین شخصیت مخاطبان و نیز فعالساز ظرفیتهای مغفول در زمینه فرهنگسازی میشود.
عابدینی یگانه گفت: در بررسیهای صورت گرفته از اهم توصیههای مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین مطالبات شهردار تهران در مبحث «فناوری و فضای مجازی» و «سواد رسانهای» و نیز با توجه به دغدغه های رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با ایجاد این مرکز بنا داریم تا آینده سازان کشور را صیانت کرده و دست کم از آثار مخرب نفوذ ابزارهای نظام سلطه در ظاهر بازیهای رایانهای به قدر وسع و توان بکاهیم.
دبیر ستاد برگزاری مسابقات بازیهای رایانهای تهران کاپ که ماه گذشته در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اشاره به ضرورت اهتمام دستگاههای فرهنگی کشور، نخبگان و فعالان دلسوز به امر نظارت و هدایت هدفمند اوقات فراغت گروههای سنی جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان افزود: از آنجایی که حوزه عام فرهنگ، ابعاد، مؤلفهها و متغیرهای گوناگونی دارد، لذا میتوان به هر عرصهای حتی «صنعت بازیهای رایانهای و ویدئویی» از دریچهی فرهنگ و هنر نگریست.
عابدینی یگانه یادآور شد: امروزه در عصر شکوفایی فناوریهای نوین، بازیهای رایانهای دیگر ابزاری برای سرگرمی و تفریح نیستند، بلکه اکنون به یک «رسانهی فرامدرن» مبدل شدهاند. رسانهای جذاب، پرنفوذ، پرمصرف و متکی به تکنولوژهای به روز و نیز به روزرسانیهای آنلاین که محصولاتش، پا به پای تولیدات و رسانههای علمی و فرهنگی، آموزشی و پرورشی و… رشدی اعجاب انگیز داشته و لذا راه اندازی این مرکز تخصصی را میبایست، تلاشی برای شتاب بخشی به قطار بازیهای رایانهای و ورزشهای الکترونیک بر ریل فرهنگسازی قلمداد کرد.
وی با اشاره به سه مبحث «ارتقای سطح آموزش و توجه به توسعه»، «حمایت معنوی از تولید بازیهای فاخر داخلی» و نیز «انطباق حداکثری و بومی سازی بازیهای خارجی با فرهنگ ایرانی اسلامی» را از سرفصلهای راهبردی فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سال آتی برشمرد.
عابدینی یگانه در ادامه برنامه فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سال آینده را تشریح کرد و گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی متنوع و دورههای مهارت افزایی تخصصی با مشارکت اساتید مجرب و در موضوعات مرتبطی همچون بازیسازی، اِلمان و شخصیت سازی بومی، صداسازی حرفهای، انیمیشن سازی، برنامه نویسی، سناریونویسی، همچنین برپایی همایشهای کاربردی با موضوعاتی همچون «بررسی بایدها و نبایدهای بازیهای رایانهای»، «نحوه مواجهه خانوادهها با موضوع بازیها»، «ورزشهای الکترونیک: فرصتها و تهدیدها»، «طراحی و تولید بازیهای متنوع در پلتفرمهای مختلف» از جمله اقداماتی است که در سال آینده در فضای بازیها و ورزشهای الکترونیک به بار مینشیند.
رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات شهر تهران تأکید کرد: ناگفته پیداست که در کنار پرداختن به موضوع «بازیهای رایانهای و ورزشهای الکترونیک» چه به صورت آنلاین و در بستر اینترنت و چه در پلتفرم PC و کنسول که اتفاقاً هر دو شاخه، بسیار مورد توجه و اقبال نسل جوان و نوجوان ماست و نیز پلتفرمهای گوشی هوشمند، برنامههای خلاقانه و فعالیتهای منعطف دیگری از جمله تلاش فرهنگ محور و مشارکت آمیز با سایر دستگاههای متولی در پایتخت با هدف «تحقق شهر الکترونیک و شهروند خلاق» تدارک دیده شدهاند که در سال آینده، اطلاع رسانی لازم دربارهی آنان صورت میگیرد.