رونمایی از پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان سمنان با حضور استاندار

محمدرضا خباز به همراه شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان سمنان، استاندار به همراه شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از پایگاه جامع آمار و اطلاعات استان سمنان که توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان راه‌اندازی شده است، رونمایی کرد.
دکتر خباز در این مراسم گفت: کارهای ما روز به ‌روز باید علمی‌تر و دقیق‌تر انجام شود تا با آمار و اطلاعات درست و دقیق بتوانیم برنامه‌ریزی صحیح در امور مختلف انجام دهیم و باید به‌ جز اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده، مابقی اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.
وی افزود: دسترسی آزاد به اطلاعات یکی از حقوق مردم است که باید انجام شود تا همه مردم و سرمایه‌گذاران بتوانند از آن استفاده کنند و تصمیمات لازم را بگیرند.
استاندار سمنان در خصوص طرح اصلاح الگوی کشت در استان سمنان گفت: این کار برای اولین بار در استان و کشور در حال انجام است و با اجرای این طرح می‌توان کشاورزان را راهنمایی کرد تا محصولی که مورد نیاز دولت است و نیاز به آب کمتری دارد و به زمین‌های کشاورزی آسیب نمی‌رساند، کاشت و برداشت شود.
ایشان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۷ در ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی توسط دولت، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با ارتباط‌ گیری با وزارتخانه‌هایشان، طرح‌های ملی خود را مشخص کنند تا در سال بعد بتوانند فعالیت‌های خود را سامان بخشی کنند و دچار مشکل نشوند.