بندر شهید رجایی نماد اقتدار و حرکت جهادی ایران اسلامی است/رونق صادرات در بنادر کوچک هرمزگان

بندر شهید رجایی نماد اقتدار و حرکت جهادی ایران اسلامی است/رونق صادرات در بنادر کوچک هرمزگان

بندر شهید رجایی نماد اقتدار و حرکت جهادی ایران اسلامی است/رونق صادرات در بنادر کوچک هرمزگان- از مقالات وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار هرمزگان گفت: امروز بندر شهید رجایی نماد اقتدار و حرکت جهادی تمامی کسانی است که برای اقتدار کشورمان تلاش کرده اند و بندر شهید رجایی در بین مهمترین بنادر جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فریدون همتی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، عنوان کرد: امیدوارم مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان با تلاشی مضاعف بتواند سطح بنادر و دریانوردی هرمزگان را ارتقا دهد.

همتی با اشاره به اینکه وقتی مدیری از سمتی می رود باید به عملکرد گذشته خود بنگرد و اگر کارنامه درخشانش را ببیند نشان از مجاهدت و تلاش های تمامی کارکنان همراه اوست، خاطرنشان کرد: امسال به عنوان سال پایانی دولت دوازدهم و در شرایط تحریم و کرونا نیاز به مدیرانی داریم که در این شرایط توسعه کشور را با شتاب به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه باید پروژه های راکد مانده را با سرعت به پیش برویم، عنوان کرد: در شرایط سخت تحریم و کرونا باید در بعد اشتغال و اقتصاد سبب شادی مردم شویم.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم با حمایت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور بتوانیم شاهد تحولات بیشتری در حوزه بندری و دریایی هرمزگان باشیم، اضافه کرد: تقاضاها برای مشارکت بخش خصوصی در این حوزه زیاد است و باید شرایط را برای ورود بخش خصوص تسهیل کنیم و با فراهم کردن زیر ساخت ها شاهد ورود و جذب موج جدید سرمایه گذاری در هرمزگان باشیم.

همتی با بیان اینکه در پروژه توسعه فاز سوم بندرشهید رجایی نیز با وجود شرایط تحریم و کرونا شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم، تصریح کرد: در حوزه گردشگری و صادرات با ایجاد و تحول بنادر کوچک شاهد اقدامات توسعه و نتایج درخشانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت طبیعی فوق العاده ای در هرمزگان وجود دارد که آماده سازی شرایط برای حضور سرمایه گذاران وظیفه ماست، اضافه کرد: ۴۰ سامانه متفاوت در مجموعه های متفاوت وجود دارد و نمی توان یک گزارش واحد از بخش سرمایه گذاری و بخش های در حال فعالیت یا راکد بدست بیاوریم و این معضلی است و باید از تصمیمات جزیره ای دوری کنیم و به سمت تسهیل سازی و تصمیم گیری واحد پیش رویم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بزودی سامانه ای را ایجاد می کنیم تا تمامی سامانه ها در این سامانه لینک شده و تمامی فعالیت ها رصد و مورد پشتیبانی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم بندر شهید رجایی نخستین منطقه ویژه اقتصادی باشد که به این سامانه لینک شود و بتواند از حمایت های دولت نیز بهره ببرد.

وی با اشاره به رونق صادرات از بندر شیو به قطر تصریح کرد: اقدامات بزرگی در بنادر شیو، جاسک ، کوهستک سیریک با همکاری متولیان انجام شده که مسیر صادرات را تسهیل کرده و حجم صادرات را افزایش داده است.

منبع : وزارت کشور