استاندار لرستان

روند مطلوب واکسیناسیون در استان

 

روند مطلوب واکسیناسیون در استان

 

دکتر خادمی: اگرچه پیک چهارم کرونا در استان رو به نزول است، اما با توجه به شکنندگی شرایط، رعایت دستورالعمل های بهداشتی لازم است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی، با حضور مسئولین کمیته های ستاد و استانداران سراسر کشور و متعاقب آن ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست خادمی برگزار شد .
استاندار لرستان در حاشیه این جلسه گفت: روند نزولی پیک چهارم کرونا از خبرهای خوبی بود که در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد و طبق گزارش ستاد ملی، در لرستان نیز به تناسب سایر نقاط کشور شاهد افول پیک چهارم بیماری کرونا هستیم که البته اوضاع کماکان شکننده و نیازمند رعایت اقدامات پیشگیرانه است .
خادمی اظهار داشت: همچنین امروز شواهدی از وجود ویروس جهش یافته هندی در برخی از استانهای جنوبی کشور گزارش شده که متاسفانه شدت شیوع و کشندگی آن به مراتب بیشتر از نوع انگلیسی عنوان شده است .
وی در تشریح وضعیت استان به لحاظ بیماری کرونا افزود: باید در نظر داشت ضمن اینکه موج چهارم بیماری روند کاهشی در پیش گرفته اما احتمال شیوع موج پنجم به واسطه اعلام نمونه ویروس هندی در برخی از استان ها وجود دارد، بنابراین با توجه به افزایش شدت هر پیک کرونا نسبت به پیک قبلی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید با جدیت انجام شود.
استاندار لرستان با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فرآیند واکسیناسیون با یک روند مطلوب در کشور در حال انجام است و با اعلام وزارت بهداشت رده سنی هفتاد سال نیز به جمع افراد مشمول طرح واکسیناسیون بیماری کرونا اضافه شده‌اند.
خادمی در خصوص دستورالعمل تبلیغات انتخابات بیان داشت: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت هایی در رابطه با تبلیغات کاندیداها طبق دستورالعمل اعلام خواهد شد که عدم برگزاری تجمعات در فضاهای بسته از جمله این محدودیت هاست .
وی در پایان تاکید کرد: فرمانداری ها در نظر داشته باشند کاندیداهای شورای شهر و روستا حق تبلیغات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی را ندارند و در صورت مشاهده تخلف، در چارچوب قانون برخورد با فرد خاطی انجام پذیرد .

منبع : کانال اطلاع رسانی وزارت کشور