تولید روزانه ۷۰۰ هزار ماسک سه لایه

روزانه ۷۰۰ هزار ماسک سه لایه در زنجان تولید می‌شود

روزانه ۷۰۰ هزار ماسک سه لایه در زنجان تولید می‌شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر روزانه ۷۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه در این استان تولید می‌شود که ۳۰۰ هزار عدد از آن‌ها با قیمت یک‌هزار تومان و مابقی نیز با قیمت یک‌هزارو ۳۰۰ تومان به شهروندان عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: ماسک‌های یک هزار تومانی از طریق فروشگاه‌های بزرگ در سطح استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید بالای یک میلیون عدد ماسک نیز در استان وجود دارد، اظهار داشت: اکنون همین میزان تولید، نیاز استان را رفع می کند.
مقام عالی استان با بیان اینکه از نظر تهیه و عرضه ماسک در استان هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: تاکنون از طریق نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد بیش از یک میلیون عدد ماسک رایگان نیز در بین جامعه هدف به صورت رایگان توزیع شده است.
استاندار زنجان گفت: از نظر تولید مواد ضدعفونی کننده نیز مشکلی در استان نداریم و علاوه بر تامین نیاز داخلی به سایر استان ها نیز در این زمینه صادرات داریم.
وی با بیان اینکه در خصوص شیوع کرونا شرایط ما به گونه ای است که باید خیلی دقت کنیم، خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در زمان حاضر چسبندگی ویروس کرونا به سلول های بدن افزایش پیدا کرده است.
حقیقی با بیان اینکه سرایت خانوادگی از دیگر مسایل و مشکلات کنونی در این زمینه است، اظهار داشت: هم‌اکنون سرایت ویروس از حالت انفرادی به شکل خانوادگی تبدیل شده است.
وی ضمن قدردانی از همراهی برخی اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: با این وجود برخی اصناف و شهروندان پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: بیماری کرونا به گونه ای است که حتی اگر ۱۰ درصد مردم رعایت نکنند این مساله برای همه ایجاد مشکل می کند بنابراین باید همه رعایت کنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه به خاطر شرایط جاری، برخی ممنوعیت هایی که وجود دارد، به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است، گفت: در ادامه، ارزیابی می کنیم و اگر چنانچه وضعیت بهتر شد ممنوعیت ها را رفع می کنیم و گرنه این ممنوعیت ها ادامه خواهد داشت.
وی با بیان در مقابل برخی رفتارها مجبور به اقدام قانونی هستیم، افزود: در زمان حاضر هشت میز مدیریت میدانی برای هشت شهرستان استان ایجاد کرده ایم و ۵۶ تیم نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی نیز تشکیل دادیم و در هر شهرستان هم یک چنین شاکله ای ایجاد شده است.
حقیقی از طراحی و ایجاد سامانه ای برای ارتباط های مردمی برای کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی در جهت مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت: تمام اصناف ملزم هستند کدهای بهداشتی را در محل دید شهروندان نصب کنند.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی، ادارات و اصناف نباید به شخص مراجعه کننده بدون ماسک، خدمات ارائه کنند.
استاندار زنجان از اجرای طرح ماسک از منزل تا منزل در این استان خبر داد و افزود: انتظار داریم شهروندان در نهادینه کردن این پویش همکاری و مشارکت کنند.
وی افزود: اگر زمانی ابلاغ شود که برای عدم استفاده از ماسک جریمه ای اعمال شود، حتما این کار را در استان انجام خواهیم داد.

منبع : وزارت کشور