رزمندگان کرمانشاهی در آزادسازی خرمشهر حماسه‌آفرین بودند

رزمندگان کرمانشاهی در آزادسازی خرمشهر حماسه‌آفرین بودند

استاندار کرمانشاه گفت: رزمندگان کرمانشاهی در آزادسازی خرمشهر حماسه‌آفرین بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در آستانه فرارسیدن روز سوم خرداد چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز بیت‌المقدس با خانواده‌های معزز شهیدان یارکودکان و عبدالملکی که در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند به شکل تلفنی گفتگو کرد و جویای احوال آن‌ها شد.
استاندار کرمانشاه همچنین با خانواده زنده‌یاد دکتر نوروزی از شهیدان مدافع سلامت و همچنین دو خانواده ساکن شهرهای کرمانشاه و سنقر که عزیزان‌شان را بر اثر کرونا از دست داده‌اند نیز به شکل تلفنی گفتگو کرد و جویای احوال و مشکلات آن‌ها شد‌.
بازوند در حاشیه این برنامه عنوان کرد: عملیات بزرگ بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود.
وی افزود: پس از پیروزی در این عملیات بود که کشور وارد فاز عملیاتی و تهاجمی در برابر نیروهای بعثی دشمن شد و با انجام عملیات‌های مداوم، رزمندگان سلحشور ما تمامی خاک وطن را از دست متجاوزان آزاد کردند.
بازوند افزود: رزمندگان شجاع استان کرمانشاه نیز در عملیات بیت‌المقدس حضوری پررنگ و حماسه‌آفرین داشتند و در این عملیات ۴۰ شهید تقدیم کردند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملت هستند و آرامش و امنیت امروز ما مدیون از جان‌گذشتگی‌های این عزیزان است.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تاکید کرد: همه باید قدردان شهدا باشیم تا این عزیزان در فردای قیامت ما را شفاعت کنند.
وی در ادامه به قدردانی از خدمات درخشان و ماندگار مدافعین سلامت در دوران سخت بحران کرونا پرداخت و گفت: کادر درمانی بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران با ایثارگری و فداکاری به شکل شبانه‌روزی در جهاد مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت دارند و همه قدردان آن‌ها هستیم.
بازوند اظهار داشت: در این بحران عزیزانی همچون دکتر نوروزی جان خود را فدای دفاع از سلامت مردم کردند که نام آن‌ها در تاریخ کرمانشاه ماندگار می‌ماند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر این ویروس منحوس از میان برود و دوباره آرامش به میان خانواده‌ها بازگردد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور