رتبه نخست کتابخانه سازی

رتبه نخست کتابخانه سازی در کشور برای مازندران

رتبه نخست کتابخانه سازی در کشور برای مازندران - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

حسین زادگان، گفت: ۳۰ کتابخانه جدید، استان مازندران را در رتبه اول ساخت کتابخانه در کشور قرار داده است و این با تلاش خیران استان محقق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ‎ استاندار مازندران‎با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۷ کتابخانه عمومی در استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت داد: از سال گذشته تا کنون ۵ کتابخانه جدید به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده است که این موفقیت با تلاش خیران در استان به سرانجام رسید.
او با بیان اینکه در استان بیش از ۳۰ پروژه نیمه کاره کتابخانه ای داریم، افزود: در حال حاضر اولویت ما تکمیل و تجهیز پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا با کمک مسئولان استانی و خیران است.
استاندار کمک خیران را یار کتابخانه ها دانست و بیان کرد: آمادگی کامل داریم تا ضمن تکریم خیران از ظرفیت آنها در حوزه کتاب و کتابخانه سازی بهره مند شویم و در بحث کتابخانه سازی تلاش ما این است تا عدالت مطالعاتی در روستاها و مناطق کم برخوردار استان برقرار شود.
وی افزود: تا پیش از این، ۲۵ کتابخانه عمومی در استان در دولت های یازدهم و دوازدهم در شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، بابل، آمل، نور، نوشهر، عباس آباد، تنکابن و رامسر به بهره برداری رسیده بود که بیشتر آنها روستایی بوده و ۳ هزار و ۸۵۶ مترمربع به زیربنای کتابخانه ای در مازندران افزوده شد و در حال حاضر فضای مطالعاتی استان به ۴۷ هزار و ۱۳۵ مترمربع رسیده است.
استاندار مازندران در پایان تاکید کرد: هر یک از این کتابخانه ها به مثابه یک قرارگاه فرهنگی در حال اجرای برنامه های متنوع کتاب محور برای رده های مختلف سنی هستند که مطمئناً در تربیت نسل کتابخوان و افزایش سرانه مطالعه در کشور نقشهای بی بدیلی ایفا می کنند، از این رو افتتاح هر کتابخانه نویدبخش اتفاقات خوشایند و امیدافزای فرهنگی در آن شهر و روستا می باشد و از اینکه تعداد کتابخانه های عمومی در استان در این سال ها بطور چشمگیری افزایش پبدا کرده خداوند را شاکریم اما راه بسیاری تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

منبع : وزارت کشور