راهپیمایی اربعین

راهپیمایی اربعین حتی نمادین در اصفهان برگزار نمی‌شود

راهپیمایی اربعین حتی نمادین در اصفهان برگزار نمی‌شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار اصفهان گفت: امسال هیچگونه راهپیمایی برای آیین اربعین حتی به صورت نمادین به‌سوی امامزاده‌های واجب‌التعظیم در این استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس‌جمهوری با استانداران برگزار شد گفت: همانطور که اعلام شد مرز عراق بسته است و همانطور که رهبر معطم انقلاب فرمودند مردم می‌توانند آداب و زیارت‌های اربعین و ۲۸ صفر را در خانه و یا در مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند.
وی ادامه داد: بنابراین از هرگونه اجتماع، درخواست و تلاشی برای برگزاری آیین به شکل راهپیمایی باید خودداری شود و قابل تحمل نیست در شرایطی که مرز بسته است درخواستهای بی جا و بی موردی انجام شود.
استاندار اصفهان از مردم استان درخواست کرد که پافشاری برای برگزاری راهپیمایی اربعین نداشته باشند زیرا این مساله جدی است و مردم عزیز بایستی در این خصوص همکاری لازم داشته باشند.
وی از روحانیت، مداحان، روسای هیات های مذهبی و همه دست اندرکارانی که عشق دین، خدا و  در واقع عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را دارند درخواست کرد که برنامه‌ریزی برای راهپیمایی نمادین نداشته باشند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل فرصت غنیمت شمرده شود و  اظهار ادب به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) و دیگر ائمه معصومین صورت گیرد.
رضایی  با اشاره به اینکه وضعیت استان اصفهان و برخی استانها مناسب نیست زیرا پاره‌ای از مردم برخی از پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: براساس آمار اعلام شده حدود ۴۷ درصد مردم در استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
وی از مردم فهیم و متدین استان خواست برای حفظ جان خود، فرزندان و خواهران و براداران دینی و در مجموع  هم‌استانی‌های خود، پروتکل‌های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند زیرا این ویروس همانطور که بارها و بارها گفته شده هیچگونه درمانی و واکسنی ندارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی استانها از جمله اصفهان درخواست اختیار ۲ هفته‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی برخی از مراکز کردند که امروز قرار شد استانداران متقاضی این اختیارات، نامه‌ای به وزیر کشور و وزیربهداشت و  درمان مبنی بر تفویض این اختیارات ارائه شود.
رضایی یادآور شد: اما این اختیارات برای یک هفته تصویب شد و به محض اینکه این ابلاغ صورت گیرد هر صنفی که رعایت نکند تعطیل می‌شود.
وی درخواست دیگر به ستاد ملی مقابله با کرونا را برای وضعیت تعطیلی مدارس استان ذکر کرد و گفت: در زمان حاضر درصد خیلی کمی به‌صورت حضوری در مدارس استان آموزش می‌بینند.
استاندار تصریح کرد: بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، تنها ۱۰ درصد دانش‌آموزان بطور میانگین در مدارس بصورت حضوری آموزش‌ها را فرا می‌گیرند ولی بعضی از مناطق خیلی بیشتر و برخی مناطق حتی ممکن است تا ۲ درصد هم نباشند.
وی توصیه کرد: تا زمانی که این درخواست در ستاد ملی بررسی و پاسخ داده می‌شود تا آنجا که ممکن است این آموزش‌ها  بصورت غیرحضوری انجام شود.