استاندار خراسان جنوبی در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ایشان طی سخنانی گفت: به برکت نظارت دقیق دستگاه های نظارتی و نیز تلاش مدیران سخت کوش شاهد کمترین آسیب در زمینه تخلفات اداری در استان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وجه اله خدمتگزار، مردم خراسان جنوبی را مردمی ولایتمدار، انقلابی و مومن و متعهد در تمامی زمینه ها دانست و تصریح کرد: این ویژگی مهم اخلاقی و اجتماعی موجب شده تا بسیاری از ناهنجاری ها ،آسیب ها و کج روی های اداری در سطح دستگاه های اداری به کمترین حد ممکن برسد.
وی خشکسالی های چند سال اخیر را از جمله مشکلات مهم خراسان جنوبی برشمرد و خاطر نشان ساخت: در حالیکه معدل بارندگی در کشور ۲۵۰ میلیمتر است این میزان در ۱۶ سال اخیر در استان ۱۰۱ میلیمتر بوده است که نشان دهنده وضعیت نامطلوب استان از حیث نزولات آسمانی و بارندگی های فصلی است.
خدمتگزار، با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو امن ترین استان های کشور است، گفت:بخش اعظمی از این امنیت مرهون حضور هوشمندانه مرزنشینان عزیز در روستاهای مرزی است.
وی به تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و نیز مسئولین ذی ربط در استان اشاره کرد و ادامه داد: این عزیزان نیز با رصد کلیه موارد مخل امنیت ،همواره زمینه های ایجاد امنیت پایدار در استان را فراهم می نمایند.
وی به مشکلاتی که از سوی موسسه مالی و اعتباری میزان برای مردم ایجاد شده است اشاره کرد وادامه داد: برغم سرمایه زیادی که از سوی این موسسه جذب شده،اما مسئولین مربوطه پاسخگوی درخواست های مراجعه کنندگان نیستند ؛ از اینرو انتظار می رود مسئولین ذی ربط در مرکز نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب برای حل این مشکل در استان اقدام نمایند.
وی خراسان جنوبی را استانی کمتر توسعه یافته دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان در بسیاری از زیرساخت ها با مشکلات جدی مواجه است مسئولین کشوری باید نگاه ویژه وخاصی را به این استان داشته باشند تا بتوان بخشی از این عقب ماندگی ها را جبران کرد.
این گزارش حاکیست، استاندار خراسان جنوبی در این دیدار خواستار انعکاس مشکلات مطروحه به مسئولین ذی ربط در مرکز شد.