بدون اعتماد نمی توان به رونق اقتصادی دست یافت/من به آینده امیدوارم

رییس جمهوری گفت: برای ایجاد رونق اقتصادی، یکی از مسایل اعتماد است؛ اگر کارآفرین به دولت و مجلس و قوه قضاییه اعتماد نداشته باشد نمی توان به رونق اقتصادی دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشورا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری استان همدان افزود: در مجموعه دولت تلاش های فراوانی در دو سال گذشته انجام شده و تلاش ما بر این بوده که به عهدمان پایبند باشیم و عمل کنیم؛ چرا که اساس نظام و همه چیز به اعتماد بر می گردد؛ اگر اعتماد از بین برود همه چیز را ما از دست داده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور امروز مردم در خیابان و ورزشگاه و اظهار محبت آنان به معنی احترام به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
روحانی افزود: وزرا، معاونان و استانداران این دولت که دو سال از عمر کاریشان گذشته و وارد سال سوم فعالیت شده اند تلاش خوبی انجام داده اند.
رییس جمهوری تصریح کرد: ما در شرایط بسیار سختی شروع به کار کردیم و امروز قدم بزرگی برداشته شده است که این قدم، قبل از هر چیز عنایات حق و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و هدایت های رهبری و تلاش و فداکاری های مردم است.
روحانی با تاکید بر جلب اعتماد مردم تصریح کرد: این اعتماد در سطحی بالاتر، در زمینه دولت و مردم نیز مطرح است؛ اگر بین دولت و مجلس اعتماد نباشد، نمی شود در یک نظام درست حرکت کنیم؛ همه این روابط بر مبنای اعتماد است؛ اساس روابط در دنیا نیز اعتماد است.
رییس جمهوری افزود: به هم زدن اعتماد ساده است و با یک اقدام و سخنرانی می توان اعتماد را به هم زد اما آیا به همان راحتی می توان اعتماد را باز گرداند؟
وی ادامه داد: با دنیا نیز باید بر اساس اعتماد رفتار کنیم؛ شاید یک کشور را ما مشروع ندانیم اما اساس روابط با کشورها اعتماد است؛ همچنین اساس رابطه ما با سازمان های بین المللی نیز بر اساس اعتماد است.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله اشتغال بعنوان معضل اصلی کشور اشاره کرد و گفت: بدون رونق اقتصادی نمی توان اشتغال ایجاد کرد.
رییس جمهوری افزود: برای ایجاد رونق اقتصادی، یکی از مسایل اعتماد است؛ اگر کارآفرین به دولت و مجلس و قوه قضاییه اعتماد نداشته باشد نمی توان به رونق اقتصادی دست یافت.
روحانی همچنین بر وجود اعتماد بین اقوام و مذاهب تاکید کرد و افزود: هم میهنان سنی مذهب باید اعتماد داشته باشد که ما حقوق شهروندی و قانونی شان را حفظ می کنیم.
رییس جمهوری تصریح کرد: یکی از وظایف ما ایجاد اعتماد و تقویت آن در جامعه است؛ اگر شبهه ای وجود دارد باید آن شبهات را رفع کرد؛ انتخابات را می خواهیم برگزار کنیم مردم با دل قرص پای صندوق می آیند و کاندیدا با دل قرص کاندیدا می شوند.
وی اضافه کرد: هر جا اعتماد خدشه دار می شود باید آن را جبران و رفع کنیم؛ برای اینکه مساله اشتغال را به جایی برسانیم، همه باید دست به دست هم دهیم.
روحانی تصریح کرد: شغل باید متناسب با تخصص فرد باشد؛ همین شغل هایی که دست شهروندان همسایگان ما است، اگر آنها رفتند شما فکر می کنید جای آنها به این راحتی پر می شود؟
وی ادامه داد: امروز در فناوریهای نوین حرکت خوبی می شود ایجاد کرد؛ در معاونت علمی حرکت خوبی در این دو سال شروع شده است؛ بیش از ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال شده است.
روحانی افزود: سال ۹۳ در بخش فناوری ارتباطات وعده وزارتخانه به ما ۳۰ هزار شغل بود؛ در گزارش اخیر هیات وزیران این بوده که ۴۰ هزار شغل ایجاد کرده اند و امسال قول ۱۰۰ هزار نفر داده اند.
رییس جمهوری تصریح کرد: اگر می خواهیم به طور وسیع حرکت شود، هم باید سرمایه و هم فناوری های نو وارد کشور شود و من بسیار به آینده امیدوارم.
وی اضافه کرد: امروز جاذبه ایران برای سرمایه گذاری خیلی بیشتر از دو سال پیش است و تحریم ها که رفع شود، برجام به فرجام برسد، یک حرکت بسیار خوبی در سطح کشور را شاهد خواهیم بود.