اراک ظرفیت تبدیل شدن به شهر اقماری پایتخت را دارد

تابش در مراسم بهره برداری از طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در اراک که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، گفت: کلان شهر اراک به دلیل نزدیکی به پایتخت ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهر اقماری تهران را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: تهران و حتی کرج در حال حاضر عرصه ای برای ساخت و ساز مسکن ندارند و شهرهایی مانند قم و اراک می توانند جایگزینی برای این موضوع باشند.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا مکان یابی مناسب در اراک صورت گیرد و با در اختیار گذاشتن زمین، زیرسازی های لازم اجرا و آرام آرام با واگذاری زمین در قالب مجتمع به ساخت و ساز پرداخته شد.
تابش گفت: بنیاد مسکن می بایست طبق برنامه جامع مسکن تا سال ۱۴۰۵ هر سال یک میلیون مسکن را در شهر و روستا بسازد تا کمبود انباشت مسکن و رشد نرخ جمعیت را رفع کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ساخت سالانه ۲۰۰ هزار مسکن با تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی با نرخ چهار درصد را گام مهم دولت تدبیر و امید در راستای خانه دار شدن روستائیان عنوان کرد و افزود: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن با پرداخت تسهیلات برای بهسازی و بافت فرسوده همکاری دارد.
تابش اظهار کرد: تکمیل مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده و به همین منظور ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به مردم تحویل شده است.
گفتنی است  در این آیین مجتمع ۶۶۰ واحدی صدرا واقع در کوی کوثر اراک با ۸۴ هزار و ۷۷۷ مترمربع زیربنا در ۱۱ بلوک در ۱۲ طبقه به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی مجتمع یک هزار واحدی غدیربا زیربنای ۱۰۳ هزارو ۲۵۵ مترمربع در ۱۲ طبقه و نیز عملیات اجرایی مدرسه ۲۴ کلاسه ابتدایی در سه هزار و ۲۴۶ مترمربع با کاربری آموزشی و وررزشی با حضور امام جمعه اراک، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار مرکزی و جمعی از مدیران و مسئولان استان مرکزی آغازشد.
در این آیین به استاندار مرکزی و جمعی از مدیران کل ادارات استان به علت همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور ساخت مجتمعر کوی کوثر اراک لوح تقدیر داده شد.
گفتنی است رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در این بنیاد در ادامه سفر خود از حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک نیز بازدید کردند.