دیدار نجار با رئیس منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه اوچا

اسماعیل نجار در دیدار با ایاد نصر گفت: بار اصلی کنترل و مدیریت بحران در ایران بر دوش مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از سازمان مدیریت بحران کشور؛ اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در دیدار با رئیس منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه اوچا با تاکید بر اینکه بار اصلی کنترل و مدیریت بحران در ایران بر دوش مردم است به تشریح وضعیت سازمانهای دولتی و غیردولتی امدادرسان در کشور پرداخت و گفت: وظیفه اصلی سازمانهای امدادرسان در کشور در درجه اول پیش بینی و پیشگیری از حوادث و در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، سرعت عمل و ارائه خدمات به موقع امدادرسانی به حادثه دیدگان است.
معاون وزیر کشور با بیان نقش مهم سازمان ملل در موضوع همکاری های بین المللی در مواقع بروز بحرانهای طبیعی و انسانی بر لزوم انتقال تجربیات بین کشورها و سازمانها، کمک به ارتقاء کیفی وسایل و تجهیزات پیش بینی و پیشگیری و هماهنگی در فعالیتهای میدانی تاکید کرد و افزود: آماده همکاری با جامعه بین الملل در زمینه کاهش خطرپذیری بلایای طبیعی و کاهش آلام انسانها در اثر حوادث غیر مترقبه هستیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص پیاده سازی چارچوب سندای برای کاهش خطرپذیری بلایا در جمهوری اسلامی ایران گفت: مشارکت در اجرای سندای به عنوان یکی از ارکان برنامه های بین المللی و استفاده از ظرفیت ها و تجربیات روز دنیا در زمینه مدیریت بحران به وِیژه استانداردها، دستورالعمل ها و سیستم های نوین پاسخگویی، هشدار سریع، تخلیه و اسکان اضطراری و مدیریت بحران جامعه محور از دیگر اهداف بین المللی سازمان مدیریت بحران کشور است.
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور ضمن درخواست از اوچا برای دعوت از اساتید، نخبگان و صاحب نظران مطرح مدیریت بحران برای حضور در دوره های آموزشی، نشست ها و برنامه های کشوری افزود: مصمم هستیم با جذب منابع نهادهای بین المللی در راه ظرفیت سازی و توانمندسازی سیستم مدیریت بحران کشور گام برداریم.
در ادامه این نشست ایاد نصر با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش اثرات حوادث طبیعی به معرفی فعالیتهای دفتر منطقه ای اوچا در زمان وقوع بحران و حادثه در کشور های تحت پوشش پرداخت.
وی پیگیری برنامه عمل مشترک پیشنهادی بین ایران و اوچا و عضویت رسمی ایران در شبکه اینساراگ و اونداک را از اهم برنامه های خود بیان کرد و افزود: نیازهای ایران و برنامه ریزی برای همکاری مشترک بین المللی برای رفع آن در ۴ سال گذشته از بخشهای مهم این همکاری بوده است.
رئیس منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه اوچا افزود: جمهوری اسلامی ایران در موضوع مقابله با حوادث طبیعی و بحرانها دارای تجربه فراوانی است و جامعه جهانی بر این باور است که باید از تجربه و ظرفیت بالای ایران در این زمینه استفاده کرد.