در چهارمین جلسه طرح تحول محلات کشور مطرح شد؛

دکتر آقا محمدی: محلات به عنوان یک ظرفیت در کشور مورد توجه قرار گیرد/ شناسایی این ظرفیت ها اعم از نیروی انسانی، منابع و موقعیت جعرافیایی محلات امری ضروری است/ هر دستگاه باید توسعه و تحول تعداد مشخصی از محلات را بر عهده گیرد

 

دکتر آقا محمدی: محلات به عنوان یک ظرفیت در کشور مورد توجه قرار گیرد/ شناسایی این ظرفیت ها اعم از نیروی انسانی، منابع و موقعیت جعرافیایی محلات امری ضروری است/ هر دستگاه باید توسعه و تحول تعداد مشخصی از محلات را بر عهده گیرد

 

دکتر علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که محلات یک ظرفیت مهم در کشور است؛ گفت: امروز سازمان هایی نظیر سازمان امور اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان هلال احمر، سازمان اوقاف کشور، بنیاد مستضعفان، سپاه و بسیج، شهرداری ها، خیریه ها و سمن ها، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق کارآفرینی امید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک قرض الحسنه مهر ایران و نظام بانکی در توسعه و تحول محلات در کشور فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمین نشست طرح تحول محلات کشور با اشاره به این موضوع که محلات به عنوان یک ظرفیت در کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی با تشریح این موضوع که محلات دارای ظرفیت های منحصر به فرد خودش است؛ گفت: شناسایی این ظرفیت ها اعم از نیروی انسانی، منابع و موقعیت جعرافیایی محلات امری ضروری است و دستگاههای ذی ربط در این خصوص باید با نگاه فرصت شناسانه به سمت توسعه و تقویت محلات در کشور همت گمارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: سازمان بهزیستی با حضور در محلات در حال ارائه خدمات متعدد به معلولین و افراد فاقد توان جسمی لازم است و ایجاد مراکز مثبت زندگی در راستای بهبود نحوه ارائه خدمات حرکتی رو به جلو است.
دکتر آقا محمدی با اشاره به ماموریت اصلی سازمان بهزیستی در کشور که بر پیشگیری و کنترل معلولیت و آسیب های اجتماعی قرار دارد؛ گفت: با عطف به ماموریت و کارکرد اصلی این سازمان نظاره گر ارائه خدمات مستمر در محلات مختلف کشور به قشر آسیب پذیر هستیم و تلاش داریم این حمایت ها با انسجام و نظم بیشتری تداوم یابد.
وی در ادامه گفت: دیگر سازمان ها هم فعالیت خوب و نسبتاً مناسبی در توسعه و تحول محلات کشور دارند.
آقای آقا محمدی خاطر نشان کرد: ضرورت مهمی که در توسعه و تحول محلات احساس می شود؛ هم افزایی ظرفیت دستگاههای درگیر در این حوزه است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح این موضوع که بایستی تقسیم کار دقیق و مناسبی میان این دستگاههای مهم در محلات کشور صورت گیرد؛ گفت: هر دستگاهی باید توسعه و تحول تعداد مشخصی از محلات را برعهده گیرد و این امر به سرعت  به امور توسعه ای در محلات کمک می کند.
دکتر آقا محمدی گفت: ظرفیت بخشی به مشارکت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و مساجد در محلات امری جدی و ضروری است و باید در این خصوص تدابیر جدی اندیشیده شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: نهادهای دولتی بایستی به امر نظارتی و هدایت گری شان بپردازند و زمینه را برای فعالیت جدی و هدفمند بخش مردمی و غیر دولتی فراهم سازند.
دکتر آقا محمدی در پایان صحبت هایش با اظهار این موضوع که تحول در محلات با برنامه ریزی و ظرفیت سازی نهادهای مردمی امکان پذیر است؛ گفت: تجربه نشان داده که هر جا محوریت حرکت با هماهنگی، هم افزایی و اخلاص بوده؛ تحول بسیار سریع اتفاق افتاده و برای همین باید نوع نگاه مان در توسعه محلات روی فعال سازی ظرفیت های داخلی باشد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور