دستگاه‌های نظارتی

دستگاه‌های نظارتی همکاری کامل را در مسیر جذب بودجه عمرانی داشتند

دستگاه‌های نظارتی همکاری کامل را در مسیر جذب بودجه عمرانی داشتند - وبسایت مجمع استانداری جمهوری اسلامی ایران

استاندار گلستان با اشاره به همکاری دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد :خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی همکاری کامل را در مسیر جذب بودجه عمرانی داشته‌اند و تقریباً این جذب در گلستان صددرصد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس در نشست فعالان اقتصادی استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح‌کرد : تعامل دستگاه‌های نظارتی در زمینه رفع موانع تولید بسیار مناسب بوده است.

وی افزود: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در استان گلستان مربوط به پتروشیمی میشود که بیش از ۱۵ سال ۹۰ هزار سهامدار آن با مشکل مواجه بودند و خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های نظارتی, دادگستری و دادستانی به زودی شاهد فعالیت سرمایه گذار جدید و رفع مشکلات این پروژه خواهیم بود.

استاندار گلستان یادآور شد: گلستان از دو مزیت تولید گندم و تولید مرغ برخوردار است و متاسفانه علیرغم اینکه دومین تولید کننده گندم باکیفیت کشور است , ما مجبور هستیم گندم را با قیمت تضمینی که پایین تر از قیمت تمام شده است بفروشیم.

حق شناس گفت: یکی دیگر از مشکلات استان در حوزه گندم ارسال گندم خام به دیگر استان ها ست و علیرغم وجود کارخانه های آرد در استان اجازه ارسال گندم به صورت فرآوری شده را ندارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰۰ مرغداری در گلستان خاطرنشان کرد : در ۱۰ ماهه اول سال جاری گلستان بیش از ۲۷۰ هزار تن مرغ تولید کرده و توانسته است اولین تولید کننده مرغ کشور باشد و همچنین موفق به تولید ۱۵ میلیون قطعه جوجه شده است اما متاسفانه با مشکلات اساسی در تامین منابع اولیه در راستای تولید مرغ مواجه است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات واقعی نبودن قیمت هاست که موجب اتلاف منابع می‌شود و هم ضرر تولید کنندگان و ضرر مصرف کنندگان را به همراه دارد و باید در سطح کلان کشور رفع شود.

استاندار گلستان گفت :باید به جای دخالت در بازار نظارت بر بازار صورت گیرد .

حق شناس ادامه داد: طی ۹ ماه اول سال جاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در گلستان پرداخت شده و از این منظر گلستان رتبه سوم کشور را داراست.

 حق شناس اظهار کرد :واقعی شدن قیمت ها سبب می‌شود تولید محصولات کشاورزی که در سال ۹۲ قریب به ۳ میلیون تن بوده به ۵.۴ میلیون تن در حال حاضر رسیده, نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای نظام در گلستان خاطرنشان کرد : طی سالهای ۷۲ تا ۹۲ در بیش از ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی استان طرح های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در حالی که از سال ۹۲ تا به امروز بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی تحت اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری قرار گرفته است. استاندار گلستان یادآور شد: پیش از انقلاب تنها سه هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شد اما از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و تنها در شهرستان گمیشان ۳۵ هزار هکتار از اراضی زهکشی شده‌اند و برداشت مردم از ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار به ۲.۵ تن در هکتار افزایش یافته است.

لازم به ذکر است در این نشست فعالان اقتصادی استان دغدغه و مشکلات خود را به حجت الاسلام درویشیان در میان گذاشتند.

منبع : وزارت کشور