استاندار اردبیل با مدیرکل دفتر رودخانه های مرزی وزارت نیرو دیدار کرد

استاندار اردبیل به دنبال تصویب کارگروه مرزهای مجاز کشور مستقر در وزارت کشور مبنی بر بررسی درخواست استاندار اردبیل در خصوص بازتعریف مرز اصلاندوز به عنوان یکی از خروجی های رسمی کشور با هدف راه اندازی بندرخشکی، با مهندس وطن فدا، مدیرکل دفتر رودخانه های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر مجید خدابخش در این جلسه با بیان سابقه خروجی مرز اصلاندوز و مصوبه اخیر دولت مبنی بر لغو اصلاندوز به عنوان خروجی رسمی، به قابلیت اصلاندوز به عنوان بندر خشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی خط آهن جمهوری آذربایجان به اصلاندوز امکان ایجاد پل برروی رودخانه و اتصال خط مذکور به مرز ایران برای ایجاد بندر خشکی وجود دارد.
استاندار اردبیل با اشاره به سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در منطقه مغان با اجرای پایاب سد خداآفرین تاکید کرد: در آینده نه چندان دور با انبوهی از محصولات تولیدی کشاورزی مواجه خواهیم شد که بازار روسیه را هدف قرار خواهند داد؛ لذا ضروری است از هم اکنون موضوع ایجاد بندر خشکی مورد توجه قرار بگیرد.
مهندس وطن فدا، مدیرکل دفتر رودخانه های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو با توجه به سخنان استاندار اردبیل، منطقه اصلاندوز را مستعد ایجاد بندر خشکی دانسته و درخصوص صدور مجوزهای لازم در کارگروه رودخانه های مرزی قول مساعد داد.
گفتنی است طبق مصوبه هفتاد و سومین جلسه کارگروه مرزهای مجاز کشور در وزرات کشور، کارگروه رودخانه های مرزی وزارت نیرو یکی از مراجعی است که باید در خصوص بازتعریف اصلاندوز به عنوان مرز مجاز با هدف ایجاد بندر خشکی اظهار نظر و موافقت کند.