درجه ۹ شهرداری کشور ارتقاء یافت

درجه ۹ شهرداری کشور ارتقاء یافت/ ارتقا درجه ۵۲ شهرداری در سال ۹۹

درجه ۹ شهرداری کشور ارتقاء یافت/ ارتقا درجه ۵۲ شهرداری در سال ۹۹ - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارتقاء درجه ۹ شهرداری و ابلاغ درجات جدید از سوی وزیر کشور به استانداری ها در پایان اسفند ماه سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال ۹۹ درجه ۵۲ شهرداری کشور ارتقاء یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین رجب صلاحی با اعلام مطلب فوق ادامه داد: درجات جدید پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط به درجه بندی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تعیین و از سوی وزیر محترم کشور به استانداران ابلاغ شد.

 وی افزود: در استان زنجان درجه شهرداری ابهر به ۹ و  در استان قزوین درجه شهرداری محمدیه به ۸ ارتقاء یافت.

 وی اضافه کرد: در استان اصفهان درجه شهرداری گز برخوار و در استان خراسان رضوی درجه شهرداری های بردسکن و خواف به ۷ ارتقاء یافت.

 رجب صلاحی ادامه داد: در استان همدان درجه شهرداری لالجین به ۶ و در استان تهران درجه شهرداری جوادآباد به ۵ ارتقاء یافت.

وی اضافه کرد: در استان خوزستان درجه شهرداری گوریه و در استان مرکزی درجه شهرداری ساروق به ۳ ارتقاء یافت.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین اعلام کرد: از مجموع تقاضاهای ارسالی مربوط به ارتقاء درجه شهرداری در سال ۹۹، در مجموع ۵۲ شهر واجد شرایط ارتقاء درجه  شناخته شدند و درجات جدید تعیین و ابلاغ شد.

وی متذکر شد: به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقاء درجه خود را بعد از تائید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال نمایند.

  به گفته رجب صلاحی، ارتقاء درجه شهرداری ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام شده است.

 وی همچنین یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه درجه بندی شهرداری‌ها در سال گذشته توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، از این پس شهرداریها صرفا از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در این سامانه، از آخرین وضعیت درجه شهرداری خود آگاه می شوند و امکان ثبت اطلاعات توسط شهرداریها، بررسی مدارک توسط استانداری، تأیید، عدم تأیید، امکان ویرایش، ارائه کد رهگیری برای پیگیری تقاضا و امکان اخذ گزارش‌های مدیریتی؛ از مهمترین قابلیت‌های این سامانه می‌باشد.

رجب صلاحی در خاتمه یادآور شد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به مکاتباتی در زمینه درجه بندی شهرداریها پاسخ می دهد که ثبت اطلاعات و بارگذاری قبلاً از طریق سامانه درجه بندی شهرداری‌ها انجام شده و شهرداری کد رهگیری دریافت نموده باشد.

منبع : وزارت کشور