خرد جمعی و کار جهادی در کادر ظرفیت های استان منجر به توسعه سرمایه گذاری و اشتغال خواهد شد

خرد جمعی و کار جهادی در کادر ظرفیت های استان منجر به توسعه سرمایه گذاری و اشتغال خواهد شد
استاندار ایلام:

خرد جمعی و کار جهادی در کادر ظرفیت های استان منجر به توسعه سرمایه گذاری و اشتغال خواهد شد

دکتر حسن بهرام نیا در جلسه تبصره ۱۸ استان با تاکید بر تعامل و همکاری در الگو و روندهای توسعه استان و ضرورت بهره گیری از خرد جمعی، نگاه تیمی و کار جهادی به مسائل کلان استان خواستار توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در کادر ظرفیت های بالقوه استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر حسن بهرام نیا در جلسه تبصره ۱۸ استان با تاکید بر تعامل و همکاری در الگو و روندهای توسعه استان و ضرورت بهره گیری از خرد جمعی، نگاه تیمی و کار جهادی به مسائل کلان استان خواستار توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در کادر ظرفیت های بالقوه استان شد.

وی افزود: ما در مجموعه ‌مدیریتی توسعه استان، کسانی می خواهیم که همچنین نگاهی داشته باشند و در سایه تیم اقتصادی با فعالیت جهادی ما را همراهی کنند.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه همه ما در مقابل توسعه استان و کوچک و بزرگ شدن سفره مردم مسئولیم، ابراز داشت: وظیفه اصلی مدیران و فرمانداران توجه به مسائل اقتصادی و معیشت مردم و بستر سازی برای تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است.

وی با تاکید بر دوری از مسائل سیاسی  و تنش زا مهمترین مسأله استان را توسعه زیرساختی و تقویت بنیان های اقتصادی عنوان کرد و گفت: افرادی که به گفتمان و منشور ما لبیک می گویند باید همواره به صورت میدانی و عملیاتی کار کنند، نظارت بر بازار ، توزیع اجناس و کیفیت کالاها باید جزو دستور کار شان باشد.

?️استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از طولانی بودن پروسه پرداخت تسهیلات گفت: گرفتن برخی تسهیلات کفش آهنی می خواهد و معمولا افراد به دلیل طولانی شدن این روند ها و سخت گیری ها قید آن را می زنند.

وی با تاکید بر روان کاری و و کم کردن سخت گیریها، ابراز داشت: بانکها در پازل توسعه استان نقش کلیدی و محوری دارند، باید روند تولید، سرمایه گذاری و اشتعال را در استان تسهیل نمایند.

دکتر بهرام نیا با اشاره به همراهی قبلی بانک های استان در جذب اعتبارات و تعیین تکلیف  پرونده های راکد ظرف یک هفته آینده، گفت: تشکیل کمیته فنی و کارشناسی بصورت هفتگی یک ضرورت است و بانک ها نیز پیگیر دستورالعمل ها باشند و طرح هایی که قابلیت پرداخت ندارند را اصلاح یا از گردونه بلا تکلیفی خارج نمایند، آنچه برای ما مهم است پرداخت تسهیلات و راه اندازی کسب و کارها و حل مشکلات مردمی است.

وی تاکید کرد: بانک ها با خلق پول در نرخ رشد بودجه  ۹.۶ درصدی سال آینده استان سهیم باشند.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به سهم  ۸۰۰ میلیارد تومانی استان از محل تبصره ۱۸ گفت: بانک ها قبل از انقضای مهلت باید نسبت به جذب سهم استانی اقدام نمایند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور