در دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون تعیین سطح برای انتصابات سیاسی مطرح شد:

خدادی: ترجیح انتخاب مخاطب در محتوی کلید اصلی هرتولید رسانه‌ای است

خدادی: ترجیح انتخاب مخاطب در محتوی کلید اصلی هرتولید رسانه‌ای است

خدادی: ترجیح انتخاب مخاطب در محتوی کلید اصلی هرتولید رسانه‌ای است / مهم تر از اظهار نظر، پاسخگویی در برابر سوالات مردم است/ بجای تبلیغ دنبال اقناع و به جای هوادار دنبال شریک در جامعه باشیم

محمد خدادی در دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون تعیین سطح برای انتصابات سیاسی با اشاره به اینکه امروز عنصر ارتباطات حاکم بر رفتار و زندگی تک تک همه ما است؛ گفت: درعصر حاضر سرنوشت هرانسان به تعریف نحوه ارتباط با دیگران و دربستر تبادل اطلاعات مشخص می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمد خدادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست امروز دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون تعیین سطح برای انتصابات سیاسی استانداری ها که بصورت ویدیو کنفرانس در محل وزارت کشور برگزار شد؛ با تشریح اینکه ارتباطات موثر تنها بر بستر اطلاعات متناسب با مخاطب میسر می شود؛ گفت: دوره ارتباط یک سویه به سر رسیده و با ظرفیت هایی که در فضای مجازی و حوزه اینترنت بوجود آمده؛ آگاهی و اطلاعات به کالایی عمومی- تبادلی تبدیل شده است.
خدادی در بخش دیگری از صحبت هایش در این دوره آموزشی به موضوع تعیین کنندگی قدرت اطلاعات در سطح نظامات سیاسی و بین المللی اشاره کرد و گفت: در جهان امروز دیگر کشوری که صرفا در حوزه نظامی قدرتمند است؛ کشور قوی شناخته نمی شود؛ امروز قدرت اطلاعات و ارتباطات بر سایر حوزه های قدرت غلبه پیدا کرده و هر کشوری که صاحب دانش اطلاعات و ارتباطات است؛ به همان میزان صاحب قدرت و ثروت است.
خدادی با بیان اینکه باید به واقعیت و اقتضائات فضای مجازی و ارتباطات بعنوان یک فرصت و ظرفیت نگریست گفت: رسانه در دنیای امروز محدود و محصور به مرزها و جغرافیا نیست و هر فردی با در اختیار داشتن یک موبایل هوشمند، صاحب رسانه و تریبون است.
وی در این خصوص با اشاره به اینکه دوران انحصار اطلاعات به دوران انتشار سپس انتخاب اطلاعات تبدیل شد گفت: باید با احترام به شعور و آگاهی مخاطب به سمت شراکت و تبادل اطلاعات مشترک با شهروندان حرکت کنیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مساله مهم اقناع و توجیه افکار عمومی در فضای جدید ارتباطی اشاره کرد و گفت: در بیماری کرونا با توجه به اقناع عمومی شهروندان و توجیه شان نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی به وضوح دیدیم که اگر موضوع و مخاطب به خوبی دیده شود و متناسب با نیاز مخاطب محتوی ارائه گردد ؛ با همراهی و همکاری حداکثری مواجه خواهیم شد.
وی در این خصوص به سیزده به در امسال اشاره کرد وگفت: در ممنوعیت سفر در روز سیزدهم فروردین شاهد این بودیم که اقناع موجب شد خود مردم بدون هر گونه زور و اجباری در خانه بمانند و این نشان داد که شراکت مردم بهترین اهرم در مسیر توسعه و مقابله با بحران هاست.
خدادی با اظهار اینکه با توجه به همه گیر شدن رسانه ها و ارتباطات درعصر جدید دیگر خلوتی وجود ندارد؛گفت: امروز همه موبایل ها ظرفیت دوربین مخفی را در خود دارند و فضای باز اطلاعات هر گونه محیط فارغ از پوشش رسانه ها را منتفی کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه تلفن همراه این امکان را برای همه شهروندان فراهم ساخته که خودشان صاحب رسانه باشند؛ تصریح کرد: فرمانداران و مدیران استانی در گام اول باید به رسمیت شناختن هویت وجودی شهروندان را تقویت کنند و به خواسته ها و عقایدشان در عمل و به صورت عمیق، بیش از پیش احترام بگذارند.
خدادی با اشاره به اینکه با توجه به فناوری های جدید که مستمراً در حال تحول و دگرگونی است؛ گفت: به دلیل گستردگی تکنولوژی و فوران اطلاعات، مدیران سیاسی موفق، بیشتر تلاش می کنند که در اجرای هر گونه طرح و برنامه ای که به زندگی مردم مرتبط می شود، با ایجاد ارتباط بر بستر اطلاعات و رویکرد تبیینی نه تبلیغی مردم را شریک در اجرای برنامه ها کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا گفت: مخاطب شناسی و درک واقع بینانه خواسته های شهروندان اولویتی جدی و حیاتی برای هرگونه همکاری با مردم است و برای همین بیشتر از گفتن یک سویه ، باید پاسخگوی سوال و خواسته ها بود .
خدادی به ضرورت منبع داشتن اطلاعات به عنوان رکن مهم خبر رسانی و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: در مواجهه با شایعات و القائات نباید در بازی شایعه سازانی که اخبار خلاف واقع با اهداف سیاسی منتشر میکنند قرار گرفت و پاسخگویی صرف داشت، بلکه باید منبع شایعه شناسایی و اهداف تخریب کنندگان همبستگی مردم را رسوا کرد ..
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرایط خطیر و خاص کشور در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی بیشتر از مواجهه نظامی و اقتصادی، با جنگ رسانه ای پرحجم مواجه است و باید با آمادگی بالا بتوانیم در برابر القائات بیرونی دشمن پاسخگویی فعال داشته باشیم و اجازه ندهیم در این جنگ بزرگ رسانه ای، دشمن به هدفش که ناامید کردن مردم است؛ برسد.
خدادی در پایان توضیحات خود به نحوه تعامل هوشمند با افکار عمومی از سوی مدیران استانی اشاره کرد و گفت: مدیران استانی بیش از پیش، به استقبال خواسته ها و سوال های شهروندان بروند و مستمرا با رصد سوال های مهم به پاسخگویی و روشنگری بپردازند.