استاندار بوشهر مطرح کرد:

حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه دریا و شیلات

 

 

استاندار بوشهر بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه دریا و شیلات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر با تاکید بر لزوم کنترل نحوه پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال‌زا اظهار داشت: ضمانت‌های لازم برای جلوگیری از انحراف پرداخت تسهیلات اخذ شود و نظارت صحیحی برای اجرای دقیق طرح های مصوب و اشتغالزا صورت گیرد.

وی با تشکر از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایجاد اشتغال در مناطق محروم استان گفت: این نهاد با ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان های استان موجبات شتاب بخشی به توسعه شده که قابل تقدیر است.

استاندار بوشهر از کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: از سال ۹۶ وضعیت بیکاری در استان سیر کاهشی داشته و در پاییز امسال نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۹.۴ درصد رسیده که جزو استان‌های تک رقمی هستیم و از میانگین کشوری وضعیت مناسب‌تری داریم.

وی بیان کرد: البته اعتقاد دارم ظرفیت بوشهر بسیار بالاتر است و باید با تلاش بیشتر و موثرتر، میزان اشتغال را بالاتر ببریم و نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود برسد.

گراوند از تدوین سند اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: سند اقتصاد دانش‌بنیان استان در بحث های کارشناسی و ستاد نقشه راه علمی کشور تصویب شده و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب می‌شود که بوشهر نخستین استان کشور در این زمینه است.

استاندار بوشهر گفت: خروجی پنجره واحد باید اطلاع‌رسانی شود و متولیان امر بازخورد عملیاتی این پنجره را تشریح کنند.

گراوند خواستار تسهیل‌گری در پرداخت وام‌های اشتغال‌زا شد و افزود: برخی موانع خودساخته سازمان‌های اداری را باید بشکنیم و نباید در روند کار مردم ایجاد اختلال و وقفه شود.

وی خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه دریا و شیلات شد و بیان کرد: سرمایه‌گذاران حوزه دریا و شیلات باید مورد حمایت جدی و عملی قرار گیرند تا شاهد افزایش میزان اشتغال دریا محور باشیم.