حقوق معوقه کارگران

حقوق معوقه کارگران واحدهای تولیدی پرداخت شود

حقوق معوقه کارگران واحدهای تولیدی پرداخت شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار آذربایجان شرقی خواستار اهتمام جدی فعالان بخش خصوصی برای پرداخت حقوق معوقه کارگران واحدهای تولیدی در آستانه عید نوروز شد و گفت: مدیریت استان برای همکاری و حمایت از واحدهای تولیدی آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: فضای همدلی و همراهی حاکم بر استان، بسیاری از مشکلات را رفع و موجب حرکت پرشتاب توسعه در  تمامی بخش‌ها بخصوص حوزه اقتصادی شده است.

وی با قدردانی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری، گفت: رسیدگی به بیش از ۵۰۰ پرونده واحدهای تولیدی و صنعتی، بیانگر وجود مشکلات متعدد در این واحدهاست که خوشبختانه بسیاری از این مشکلات در سایه تلاش مسئولان امر، رفع شده و در حال حاضر، هیچ پرونده در دست اقدام در کارگروه تسهیل وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاش‌های فعالان بخش خصوصی استان قدردانی کرد و گفت: به‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کرونا، فعالان اقتصادی استان خم به ابرو نیاورده و هیچ واحد تولیدی در این شرایط تعطیل نشده که نتیجه این اقدامات مجاهدانه، کاهش بی‌سابقه متقاضیان بیمه بیکاری بود.
 
پورمحمدی اظهار داشت: فشارهای دو سال گذشته دشمنان بر جمهوری اسلامی ایران از بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین فشارها بود که در سایه روحیه مقاومت و ایستادگی، در طول زمان کم‌اثرتر شده است.

وی همچنین از عملکرد بانک‌های خصوصی استان در هزینه‌کرد منابع بانکی انتقاد کرد و گفت: با توجه به قانون، بخشی از سپرده‌های مردمی در این بانک‌ها باید در خود استان مورد استفاده قرار گیرد، وگرنه بود و نبود این بانک‌ها، دردی از استان را دوا نمی‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در طول سال جاری به صورت منظم برگزار و در مجموع، ۶۰۰ پرونده با بیش از ۵۵۰مصوبه بررسی شده است.

علی جهانگیری ادامه داد: ۴۴ درصد این مصوبات به صورت کامل، اجرا شده، ۵۲ درصد در دست اجرا و چهار درصد نیز به دلایل مختلف اجرا نشده است.

منبع : وزارت کشور