حضور معاون وزیر کشور در منطقه محروم توتان و تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر در این منطقه

معاون وزیر کشور در ادامه سفر به شهرهای جنوبی استان به همراه هیأت اقتصادی وزارت کشور در جلسه شورای اداری در منطقه محروم توتان شهرستان نیکشهر شرکت کرد.
دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در این نشست، اقدامات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و توسعه زیر ساختها و بهبود سطح رفاه و معیشت ساکنین مناطق کمترتوسعه یافته را قابل توجه و محسوس توصیف و خاطر نشان کرد: چهره بسیاری از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ، بویژه جنوب استان، به سرعت در حال تغییر بوده و مردم این مناطق از این اقدامات خشنود هستند.
دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با تأکید بر اینکه؛ جبران عقب افتادگی های تاریخی و رفع مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته کشور و ایجاد تعادل و توازن منطقه ای، با استمرار رویه های عادی و جاری در حوزه های مهمی چون؛ برنامه ریزی، بودجه ریزی و بروکراسی حاکم بر نظامات اداری کشور، امکان پذیر نیست، گفت: راهبرد و هدف گذاری دولت تدبیر و امید و سایر نهادهای فعال در امور توسعه ای و حمایتی، در کاهش میزان و اختلاف سطح توسعه یافتگی مناطق مختلف، اثربخش بوده و آثار مثبت آن کاملاً آشکار و محسوس است.
دین پرست با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات توسعه مناطق، فقدان سند آمایش سرزمین در استانهای کشور و نابسامانی محرز در حوزه های تصمیم گیری، برنامه ریزی است، گفت: یکی از مهمترین راهکارها ، برای کاهش فاصله موجود بین مناطق کمتر توسعه یافته، با مناطق توسعه یافته، اجرای طرح ها و پروژه های پیشران اقتصادی ، مولد و اشتغال زا است.
معاون وزیر کشور مهمترین اولویت های مورد توجه در تنظیم سند توسعه جنوب استان سیستان و بلوچستان را ” تکمیل پروژه های نیمه تمام موضوع مصوبات سفر روسای جمهور به هر یک از شهرستانها”، ” احصاء دقیق وعده های اعضای دولت در سطح هر شهرستان در جریان سفر به منطقه و یا دیدارها و ملاقات ها” و “رفع موانع واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی بزرگ مقیاس” بر شمرد.
دین پرست دیگر اولویت ها در این عرصه را؛ الزام تمامی دستگاهها به تهیه و تدوین اسناد پایین دستی برای رفع مشکلات اصلی و نیازهای ضروری مردم مناطق کمتر توسعه یافته” و ” استقرار فوری ادارات ذیربط دولتی در تمامی شهرستانها” اعلام کرد.