حضور معاون وزیر کشور در شهرستان سیب و سوران و نشست با نخبگان این شهرستان


بابک دین پرست معاون وزیر کشور در ادامه حضور میدانی خود در جنوب استان وارد شهرستان سیب و سوران شد و در نشست مشورتی نخبگان، دانشگاهیان و معتمدین این شهرستان حضور یافت و از نزدیک با دغدغه های آنان در خصوص مسائل توسعه ای شهرستان آشنا شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری؛معاون وزیر کشور در این نشست هدف از سفر خود را تدوین سند جامع توسعه جنوب استان و ارائه گزارش به رئیس جمهور اعلام نمود .
وی گفت :در این سفر مصوبات قبلی سفر های گذشته مقامات کشور به استان و شهرستان بررسی و پروژه های نیمه تمام پیگیری و فعال کردن و رونق بخشیدن به پروژه های کشاورزی و تولیدی مورد توجه قرار خواهد گرفت .
عبدالصمد عیسی زاده فرماندار شهرستان سیب و سوران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شاخص های شهرستان اظهار داشت :با توجه به عمق محرومیت و عقب ماندگی شهرستان با اعتبارات عادی و سالیانه اختصاص یافته به شهرستان توسعه شهرستان و تغییر وضعیت موجود، میسر نمی باشد.
وی به پروژه احداث راه هیدوج به کلوکی که شهرستان را به مرز متصل می‌کند اشاره کرد و افزود: احداث این جاده به دلیل کمبود اعتبار تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است .
عیسی زاده تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان را که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته از جمله این پروژه ها عنوان کرد که به دلیل محدودیت اعتبارات پیشرفت آن به کندی صورت می گیرد .
فرماندار شهرستان سیب و سوران خواستار توجه ویژه به شهرستان به عنوان محور مواصلاتی شهرهای مختلف با محوریت کشاورزی و گردشگری در منطقه شد و همچنین انتقال آب از سد ماشکید علیا به مرکز شهرستان را خواستار شد .
گفتنی است؛ در این نشست چند تن از نخبگان مطالبات مردم این شهرستان را عنوان کردند که از آن جمله مجوز اکتشاف معادن در حاشیه کوه بیرک، احداث کارخانه روغن کشی از دانه های روغنی وارداتی ،احداث کارخانه نئوپان از ضایعات درخت خرما ،تضمین خرید محصولات سوزن دوزی ،بیمه زنان سوزن دوز ، احداث فضای تفریحی و ورزشی برای بانوان، بیمه کوله بران و اجازه فعالیت به آنان، رفع مشکل کدینگ کارت های سوخت که مانع ورود گردشگر به شهرستان شده ،سرمایه گذاری برای احداث کارخانه فراوری خرما را می توان اشاره کرد.