جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی، واقعیتی مقتدر و منحصر به فرد در نظام بین‌الملل است

جمهوری اسلامی، واقعیتی مقتدر و منحصر به فرد در نظام بین‌الملل است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمان، تقویت هویت ایرانی اسلامی را از اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی به عنوان واقعیت مقتدر، منحصر به فرد و پیشرفته در همه جنبه‌ها در نظام بین‌الملل و به عنوان کشور تاثیرگذار و ساختارساز پذیرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی زینی‌وند در ویژه برنامه‌ ۲۲ بهمن سیمای استانی با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: دهه مبارک فجر فرصتی است که ضمن مرور آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، راهی که پیموده‌ایم را ارزیابی و ضعف‌های احتمالی را برطرف کنیم و به بهانه هر سالگرد پیروزی به آرمان‌های انقلاب برگردیم و اجازه ندهیم از اهداف اساسی خارج شوند.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را پشتوانه چهل سال دوم انقلاب توصیف کرد و افزود: بهترین سندی که هم ارزیابی دقیقی از چهار دهه انقلاب اسلامی داشته و هم نقاط قوت و ضعف را برشمرده و هم بر مبنای آسیب‌شناسی عالمانه چله بعدی انقلاب را ترسیم کرده است، بیانیه گام دوم ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری است.
استاندار کرمان اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب سندی است که برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید ذیل آن تدوین گردد.
زینی‌وند با بیان اینکه ‘انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود’ گفت: آن زمان ایران از قدرت نظامی نسبی برخوردار بوده و بعضا وضع اقتصادی مردم بد نبوه و درآمد کلان سرشار نفتی هم داشته است.
بنابراین انقلاب اسلامی باید با اهداف دیگری انجام شده باشد که آن اهداف آرمان‌خواهی و ذیل آرمان‌های بلند اسلام بوده است.
استاندار کرمان، تقویت هویت ایرانی اسلامی را از اهداف دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: نگاه انقلاب به تصمیم‌گیری مستقل جمهوری اسلامی بوده است.
استاندار کرمان، عزت نفس، هویت و استقلال را از دستاوردهای جمهوری اسلامی نام برد و گفت: ما دیگر منتظر نیستیم که شرق، غرب، آمریکا، اروپا و سازمان‌های بین‌الملل برای ما تصمیم‌ بگیرند، ما رفتار خودمان را داریم و چون رفتاری انسانی و اسلامی است اگر سیاسی با ما برخورد نشود و قوانین نظام بین‌الملل عادلانه تدوین شده باشند، حتما در چارچوب موازین انسانیِ جهانی، مردمی‌ترین و انسانی‌ترین نظام را می‌توانیم به منصه ظهور برسانیم.
زینی‌وند با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی در گفتمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری کامل قابل نتیجه‌گیری است، اظهر داشت: ما می‌خواستیم خودمان باشیم و مردم تصمیم‌گیر باشند.
بنابراین ساختارهای جمهوری اسلامی به گونه‌ای تعریف شده که در دل مردم ریشه دارد و لذا تحریم‌ها و فشارها نتوانسته ما را متزلزل کند.
وی ابراز داشت: با رصد اهداف انقلاب از سال ۵۷ تا امروز می‌بینیم که نه تنها از آرمان‌ها کوتاه نیامدیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم هر ساله و به مناسبت‌های مختلف این آرمان‌ها را مرور و ما را در پیگیری اهداف مستحکم می‌کنند.
استاندار کرمان گفت: با اعتماد به نفسی که به مردم و جوانان ایران داده شده است ما در کنار تحریم‌ها، فرصت خلق کردیم.
در زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، یا ادوات نظامی برای دفاع نداشتیم و یا اتاق فرمان آن در دیگر کشورها بود، اما در حال حاضر به لحاظ تجهیزات دفاع از حریم کشور از مدرن‌ترین کشورها هستیم.
وی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ای مختلف به لحاظ اقتصادی، نانو، دانش بنیان، صادرات غیر نفتی و غیره را برشمرد و ادامه داد: پیشرفت علم پزشکی ایران در حدی است که در بحران کنونی کووید ۱۹، هیچ بیمار کرونایی ما به دلیل کمبود دستگاه تنفس مصنوعی و اتاق ویژه پشت در بیمارستان نمانده است و در تولید واکسن کووید ۱۹ نیز به زودی ایران جزو تولید کننده‌های دنیا خواهد بود.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان عنوان کرد: استقلال، تکیه به خود، اعتماد به جوانان و دانش ایرانی برگرفته از هویتی است که انقلاب اسلامی به ما داده و آرمان‌هایی که سالانه از کلام نورانی رهبر معظم انقلاب به ما تزریق می‌شود، ایران را سرپا نگه داشته و هرچه جلوتر رویم و فشارهای بین‌المللی بیشتر شود ما بالنده‌تر و مقتدر‌تر خواهیم بود.
استاندار کرمان افزود: زمان آن رسیده که همه با ایران مذاکره کنند و این کشور را به عنوان واقعیت مقتدر، منحصر به فرد و پیشرفته در همه جنبه‌ها در نظام بین‌الملل به عنوان کشور تاثیرگذار و ساختارساز در معادلات بین‌المللی بپذیرند.
دکتر زینی‌وند در بخش دیگری از این گفت‌وگو، جوان‌گرایی و حضور جوانان باتجربه را در تسریع امور کشور موثر دانست و گفت: نظام اداری ما دچار پیچیدگی‌هایی است و حجم متورمی از قوانین و مقررات زائد داریم که با تاکید رهبری هم سیاست‌های کلی نظام در حوزه نظام قانون‌گذاری نوشته شد.
وی افزود: این نظام اداری را نمی‌توانیم زود تغییر دهیم و با مقاومت‌هایی مواجه می‌شویم.
اما راه میان‌بر، استفاده از نیروهای ورزیده، باانگیزه، جسور، با اعتماد به نفس و محکم معقتد به مبانی جمهوری اسلامی است.
استاندار کرمان اظهار داشت: برای جنگیدن در جبهه اگر اعتقاد محکم نداشته باشید دچار لرزش پای می‌شوید، هم اکنون مدیریت کشور هم نوعی جنگ است و باید از زندگی خود بزنید و انگیزه قوی برای نظامی که هویت آن را قبول داریم، داشت.
وی بیان کرد: در مدیریت‌ها اگر کار را به جوان با تجربه و با دانش، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی سپرده شود، امور کشور تصاعدی پیش می‌رود و خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
استاندار کرمان ادامه داد: اینکه در میان مردم باشید خیلی از مشکلات حل می‌شود، با پشت میز نشینی و مشکلات را تجمیع نکردن مشکلی از جامعه حل نخواهد شد و جامعه در حال حاضر نیاز به نیروی جوانی شاداب دارد.
زینی‌وند، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه نسلی از مدیران پخته قوی و با تجربه نامید و گفت: جوان بودن به انگیزه کار و تلاش است و طبیعتا سن و سال و جوانی به مدیریت‌ها نشاط و روحیه و ادیه می‌دهد، اما پختگی و تجربه و دانش باید با جوانی ترکیب شوند و آن زمان حتما مدیریت جهادی و پویا در کشور شاهد خواهیم بود.
استاندار کرمان، جمهوری اسلامی را نهاد مثمر بابرکت دانست و عنوان کرد: برکات این نظام نه تنها به جوان‌ها رسیده و خودباوری را به همه داده است، بلکه آثار این ثمره مبارک به مناطقی از دنیا هم صادر شده و در حال حاضر بخش عمده‌ای از دنیا و خصوصا مسلمانان در زیر شجره جمهوری اسلامی و به برکت ستون‌های محکم جمهوری اسلامی احساس امنیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در داخل هم انقلاب اسلامی به همه ما جسارت و هویت و اعتماد به نفس داده و در ارکان مهم حاکمیت، هم اکنون جوانانی هستند که بدون وابستگی به هر رانت و باندی، صرفه بر اساس توانمندی در ارکان جمهوری در حال انجام وظیفه هستند.

منبع : وزارت کشور