?به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ؛ جلسه شورای معادن استان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور نماینده مردم شریف شهرستان های سراوان و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شرکت ایمیدرو و سایر اعضا با هدف بررسی شرایط بهره برداری از معادن مناطق سراوان و مهرستان پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۰/۸/۹۷ در استانداری برگزار شد.

استاندار در این جلسه اظهار داشت: کارگروهی متشکل از محیط زیست، صنعت و معدن و سایر دستگاه‌های ذیربط با ارائه راهکارهای لازم درخصوص فعالیتهای اکتشافی ، موارد را جمع‌بندی و برای تصمیم گیری نهایی به شورای معادن استان اعلام نمایند.

سید دانیال محبی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه، پیرامون مسائل و موانع زیست محیطی معادن شناسایی شده، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم کار گره بخورد و متوقف شود بلکه مدیران مربوطه پس از مطالعه دقیق و کارشناسی لازم در این جلسات با قدرت و به درستی تصمیم گیری کنند.

 استاندار خطاب به نمایندگان شرکت ایمیدرو گفت: انتظار داریم شرکت ایمیدرو در زمینه سواحل مکران نیز ورود کند و فعالیت لازم را داشته باشد، چرا که؛ سواحل مکران ظرفیت ناشناخته ای است که در دنیا بی بدیل و بی نظیر می باشد.

رئیس شورای معادن استان بیان داشت: ظرفیت های موجود در بخش معادن استان سیستان و بلوچستان می طلبد که با داشتن چشم انداز و برنامه ریزی درست از ظرفیت‌های این بخش به خوبی بهره برداری کنیم.

 استاندار همراهی و هماهنگی مدیران مربوطه را لازمه حرکت استان در مسیر توسعه دانست و افزود: بهره برداری صحیح و با برنامه از ظرفیتهای معدنی استان علاوه بر جهشی به سمت توسعه و پیشرفت، می‌تواند ظرفیت اشتغال زایی بسیار خوبی را برای افراد جویای کار در استان فراهم کند.

محبی گفت: با وجود خشکسالی های پی در پی و اثرات زیان بار ناشی از بیکاری جوانان، ایجاد اشتغال پایدار از جمله اولویت ها و الزامات دولت در سیستان و بلوچستان است.

 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در عین حال که مجموعه مدیران استان با تمام توان به صورت شبانه روزی در تلاشند تا استان گامی به جلو بردارد اما نقد سازنده و منصفانه برای پیشرفت بهتر امور لازم است و انسان ها طبیعتا نیازمند نصیحت و نقد هستند تا بتوانند پیشرفت کنند و هر پدیده ا‌ی نقد شود، ماندگار و موثرتر هم خواهد بود.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با این همه وسعت و مشکلات توسعه ای نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با مجموعه مدیران اجرایی استان است تا پس از هم فکری لازم، مسائل استان را به منظور پیگیری به مرکز کشور انعکاس دهند.

گفتنی است؛ پس از سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۱۳۹۳ مطالعات پهنه های معدنی استان در سطح ۸۵ هزار کیلومتر مربع توسط شرکت‌ دولتی ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و همچنین بخش خصوصی در سطح استان آغاز شد.

لازم به ذکر است؛ عملیات اکتشافی در محدوده سراوان به مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع توسط ایمیدرو انجام شده است.

 طبق بررسی انجام شده توسط شرکت ایمیدرو نتایج حاصل از پی جویی در محدودهای صداکی و پدهی، بیانگر آن است که این محدوده از نظر ذخایر کرومیت مناسب است و به عنوان محدوده امیدبخش  و مستعد به مساحت ۱۱۰ کیلومتر مربع، جهت اکتشاف ماده معدنی کرومیت شناسایی شده است ولی این محدوده در منطقه حفاظت شده محیط زیست کوه بیرک واقع شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ کارگروه مربوطه در خصوص ادامه فعالیت اکتشافی در این دو محدوده در پهنه سراوان که در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده است، پس از  مطالعه و کارشناسی دقیق، اعلام نظر کند.

 

? سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در نشست صمیمی با اعضای خانه مطبوعات استان بیان داشت: اهالی رسانه به دلیل اصالت فکری و فرهنگی دارای جایگاه ویژه ای در سطح جامعه می باشند و بر همین اساس بیشترین سهم را در اشاعه فرهنگ اسلامی-ایرانی و زبان پارسی بر دوش خواهند داشت.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت های اصحاب رسانه نشر حقایق در جهت تنویر افکار عمومی است.

استاندار همچنین بر سازنده، ادیبانه، کوتاه و قابل فهم بودن مطالب در عین صحت و درستی و داشتن نگاههای جامع و منطقه ای در تنظیم اخبار و گزارش ها تاکید کرد.

محبی در پایان گفت: فطرت آدمیزاد در اصل برگرفته از فطرت خداست،بنابراین باید نگاه، زبان و قلمش همواره بر مدار درستی و صداقت و صحت حرکت کند و حتی در صورت نقد مبنا باید بر سازندگی در عین ادب و احترام و رعایت کلیه شئونات انسانی ، اخلاقی و اعتقادی باشد.

 در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از شرایط عمومی نشریات استان ارائه داد.

همچنین تهرانی مقدم مدیر عامل خانه مطبوعات استان ضمن بیان وضعیت عمومی فعالین حوزه مطبوعات در سطح استان ,مشکلات این قشر را به منظور رفع، بیان داشت.

در پایان این نشست مقرر شد؛ مکانی جهت فعالیت خانه مطبوعات در استان پیش بینی گردد.