جامعه ی زنان سیستان وبلوچستان

جامعه ی زنان سیستان وبلوچستان مسیر رو به توسعه ای را طی کرده است

جامعه ی زنان سیستان وبلوچستان مسیر رو به توسعه ای را طی کرده است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جامعه‌ی زنان سیستان وبلوچستان مسیر رو به توسعه ای را طی کرده و حیات مداوم این جریان و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه ی زنان یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمدعلی موهبتی در حاشیه همایش ملی گرامیداشت مقام زن که با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر گفت: جامعه ی زنان سیستان وبلوچستان مسیر روشن و رو به توسعه ای را طی کرده و برای حیات مداوم  این جریان وحفظ دستاورد های انقلاب اسلامی تلاش کرد.

وی نقش زنان سیستان وبلوچستان را در توسعه ی سیاسی و اجتماعی بسیار مهم عنوان و خاطر نشان کرد :در بحران کویید نوزده شاهد نقش آفرینی ویژه زنان برای مدیریت بحران و کاهش آسیب های در جامعه بودیم و این نشانگر توانمندی،مسئولیت پذیری جامعه ی بانوان در بزنگاه های مختلف است .

استاندار با اشاره به کارنامه ی مثبت بانوان مسئول در استان اظهار داشت :از هفده زنی که در سطح کشور معاونت استانداری ها را بر عهده دارند ،دو تن معاونین استانداری سیستان و بلوچستان هستند و  همواره در ارزیابی های کشوری موفق و درخشان نقش آفرینی کرده و دیگر زنان نقش آفرین در  سپهر مدیریتی استان با گسترش تفکر حمایت از  جامعه زنان  ،بستر توسعه و تعالی و تقویت زنان را فراهم کرده که خود نقطه ی عطف و عاملی برای توسعه ی پایدار جامعه است و بر غنای نیروی انسانی استان می افزاید .

موهبتی؛ نقشه ی راهی روشن و مستدل در حوزه ی بانوان را یک سیاست مهم عنوان کرد و گفت :سند ارتقای وضعیت زنان سیستان وبلوچستان یک نقشه ی راهبردی و معیاری مهم برای برنامه‌ریزی در این حوزه است که به اقتضای زمان در آینده نیز باید بازنگری شود و توجه به  پیوست های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در برنامه ریزی های کلان در حوزه ی زنان یک ضرورت جدی است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری سیستان وبلوچستان نیز در این نشست ضمن قدر دانی از حمایت و توجه ویژه ی استاندار سیستان و بلوچستان ،سرمایه ی انسانی جامعه ی بانوان استان را یک ظرفیت بی بدیل عنوان کرد.

زهرا ابراهیمی خاطر نشان کرد : دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری سیستان و بلوچستان با تاسی از نگاه همواره رو به توسعه ی استاندار تلاش کرده برنامه ریزی های جدی در حوزه های مختلف بر اساس مهم ترین چالش های پیش روی بانوان و با تکیه بر ظرفیت های موجود داشته باشد و تقویت شاخص های حوزه ی اشتغال زایی و اقتصادی از جمله مهم ترین برنامه های این دفتر است .

گفتنی است در پایان این نشست از تعدادی ازبانوان نخبه ی  استان در حوزه ی مختلف از سوی استاندار تقدیر شد.