ثبت نام یک هزار و ۹۵۴ نفر

ثبت نام یک هزار و ۹۵۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی

ثبت نام یک هزار و ۹۵۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار آذربایجان غربی از ثبت نام یک هزار و ۹۵۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۲ درصد در فرمانداری، ۱۰ درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۱۱ درصد از طریق کامپیوتر و ۱۷ درصد نیز در دفاتر پیشخوان دولت اقدام به ثبت نام کرده‌ اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدمهدی شهریاری با تبریک سال جدید و نیمه شعبان و قدردانی از تلاش فرمانداران استان در اجرای مراحل مختلف انتخابات در استان گفت: یک هزار و ۹۵۴ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۹.۵ درصد مرد و ۱۰.۵ درصد زن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۲ درصد در فرمانداری، ۱۰ درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۱۱ درصد از طریق کامپیوتر و ۱۷ درصد نیز در دفاتر پیشخوان دولت اقدام به ثبت نام کرده‌ اند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۵۳ درصد دارای مدرک لیسانس، ۳۲.۵ درصد فوق لیسانس، ۳ درصد دکتری، ۲ درصد حوزوی، ۵ درصد فوق دیپلم، ۳ درصد دیپلم و ۱.۵ درصد نیز زیر دیپلم هستند.

شهریاری با اشاره به حضور جوانان برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان گفت: ۴۲ درصد از ثبت نام کنندگان برای حضور در این انتخابان جوانان ۳۰ تا ۴۰ ساله هستند.

استاندار آذربایجان غربی، در ادامه سخنان خود، مشارکت حداکثری، قانونمداری ، امانتداری و بی طرفی را چهار اصل مهم انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: فرمانداران استان باید تلاش کنند با رعایت این اصول، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

شهریاری با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین  به مدت ۷ روز، اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی روستا نقش موثری در همکاری با دولت برای توسعه و آبادانی روستاها دارند و ما امیدواریم معتمدان و افراد توانمند در روستاها حضوری فعال در این انتخابات داشته باشند. 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان غربی گفت: دشمنان ایران اسلامی می خواهند در زمان انتخابات با ایجاد تفرقه بین پیروان اقوام مختلف به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و این درحالی است که مردم ایران اسلامی هوشیارتر از همیشه با حفظ وحدت و همدلی توطئه دشمنان را نقش بر آب می کنند.