تکمیل پروژه‌های عمرانی، ایجاد اشتغال

تکمیل پروژه‌های عمرانی، ایجاد اشتغال و عملکرد معین‌های اقتصادی شهرستان‌ها

تکمیل پروژه‌های عمرانی، ایجاد اشتغال و عملکرد معین‌های اقتصادی شهرستان‌ها - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

در دیدار ‌استاندار خراسان رضوی، فرمانداران شهرستان‌های استان از تکمیل پروژه‌های عمرانی، ایجاد اشتغال و عملکرد معین‌های اقتصادی خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در دیدار ‌علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، فرمانداران شهرستان‌های استان از تکمیل پروژه‌های عمرانی، ایجاد اشتغال و عملکرد معین‌های اقتصادی خبر دادند.

*تکمیل محور کاشمر به شادمهر در سال جاری
فرماندار شهرستان کاشمر فرصت دوره‌ای به وجود آمده در هفته دولت برای نشست خصوصی با استاندار را ارزشمند خواند و گفت: برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است و مسائل و مشکلات شهرستان‌ها در این دیدار استاندار با فرمانداران به خوبی بررسی می‌شود.
مسلم ساقی به حضور کاشمر در میان ۵ شهرستان برتر استان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: یکی از پروژه‌های مهم ما احداث قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر است.
وی از اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه خبر داد و یادآور شد: ۱۵ کیلومتر از این محور طی چهار ماه در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز با تامین پیمانکار به زودی احداث خواهد شد.
فرماندار شهرستان کاشمر از پیگیری برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل گفت و خاطرنشان کرد: مشکل پرداخت بدهی تکمیل و تجهیز تنها سالن اجتماعات کاشمر نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

*ایجاد ۶۸۰ مورد اشتغال در شهرستان درگز
فرماندار شهرستان درگز نیز گزارشی از وضعیت عملکرد شهرستان ارائه کرد و یادآور شد: درگز جزو ۳ شهرستان برتر در حوزه معین‌های اقتصادی است.
علی فراهی از اعطا وام به ۳۲۰ طرح و ۶۸۰ مورد اشتغال ایجاد شده در شهرستان گفت و افزود: در تلاش هستیم تا طرح چادرهای گردشگری قلعه گنج کرمان را در درگز نیز اجرا کنیم.
وی از راه درگز به لطف‌آباد و تونل گل‌خندان به عنوان پروژه‌های در دست اقدام یاد و خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه هواشناسی لطف‌آباد، پل و آبنما در دهستان و نیز لغو روادید یک طرفه ترکمنستان دیگر برنامه‌های ماست که مورد تاکید استاندار است.

*ارزیابی متقاضیان برای انتخاب معین اقتصادی باخرز
فرماندار شهرستان باخرز نیز از معرفی معین اقتصادی شهرستان گفت: در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر معین‌ اقتصادی شهرستان مشخص شود.
احمد شافعی همچنین به تشریح وضعیت شهرستان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت و یادآور شد: تعدادی از شرکت‌ها برای طرح معین اقتصادی اعلام آمادگی کرده‌اند و صلاحیت آن‌ها در دست بررسی است.

*استقرار ادارات در شهرستان خوشاب
فرماندار شهرستان خوشاب از استقرار حدود ۷ اداره در این شهرستان خبر داد و گفت: در خصوص مشکلات درونی فرمانداری از جمله نیرو انسانی و وسایل نقلیه نیز از استاندار قول مساعد گرفتیم.
امان الله خدمتگزار گزارشی از عملکرد معین‌های اقتصادی شهرستان نیز ارائه کرد و افزود: سازو کار همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۹ و نیز آغاز به کار ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان معین‌های اقتصادی خوشاب نیز بررسی شده است.
وی از پیگیری طرح‌های عمرانی شهرداری در شهرستان خوشاب نیز گفت و یادآور شد: مشکل پلاک‌های ثبتی ۱۱، ۱۲ و ۱۳ محل اختلاف سازمان منابع طبیعی و بنیاد مستضعفان نیز در دست بررسی است.

*پرداخت بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان بردسکن
فرماندار شهرستان بردسکن به مشارکت خیرین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اوضاع عمومی شهرستان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی خوب است و معین‌های اقتصادی نیز مشغول فعالیت هستند.
مجتبی شاکری به ظرفیت‌های مختلف منطقه از جمله در حوزه معادن پرداخت و یادآور شد: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده است.
وی به مشکلات تعدادی از واحدهای شهرک صنعتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اداری زمین درمانگاه تامین اجتماعی نیز با همکاری دادگستری در دست بررسی است.

منبع : وزارت کشور