تکریم علما پاسداشت ارزش‌های دینی است

تکریم علما پاسداشت ارزش‌های دینی است

تکریم علما پاسداشت ارزش‌های دینی است استاندار همدان با بیان اینکه تکریم از جایگاه علمای دینی به نوعی پاسداشت و گرامیداشت ارزش های دینی است افزود: در همین راستا آیین بزرگداشت آیت الله «سید رضا فاضلیان» در سالگرد ارتحال این عالم ربانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدسعید شاهرخی در جلسه هماهنگی بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال فاضل عارف آیت الله سیدرضا فاضلیان اظهار داشت: بزرگداشت و تکریم علما، فرهیختگان و بزرگان با هدف احیای سنت های دینی و ارائه الگوی شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی به نسل جدید بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم تدوین و تنظیم برنامه مطلوب و مدون برای برگزاری این آیین اظهار داشت: نهاد ها و دستگاه هایی که در این بزرگداشت نقش آفرین هستند مشخص و با تشکیل کارگروه هایی برنامه ها به دستگاه های اجرایی مربوطه محول شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه چهره های شاخص دینی استان ارزشمند ترین میراث دینی و فرهنگی جامعه هستند عنوان کرد: در سال های گذشته در راستای پاسداشت علما و مفاخر در استان همدان کنگره های شخصیت هایی همچون آیت الله نجفی و آیت الله تالهی برگزار شده که مورد عنایت مقام رهبری قرار گرفته است.

شاهرخی از اعلام آمادگی استانداری همدان برای ساخت یادمان علمای همدانی که در این استان مدفون نیستند خبر داد و تاکید کرد: این طرح ماندگار و تاثیرگذار با سرعت دقت و به بهترین شکل انجام شود.

به گفته وی حجت الاسلام فاضلیان از ویژگی های شخصیتی و معنوی نابی برخوردار بود و بر همین اساس ارج نهادن به این روحانی بزرگ را در اولویت قرار دادیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: وی از یاران راستین امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بوده و در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در بسیج مردم و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشت.

وی مردمی بودن را از دیگر ویژگی های این شخصیت فرزانه برشمرد و گفت: آیت الله فاضلیان با پیر و جوان و همه قشرها ارتباط نزدیکی داشت زیرا برخورد نگاه و بیانش برای رضای خدا بود.

آیت الله سیدرضا فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

وی از علمای وارسته استان همدان و امام جمعه سابق ملایر در پنجم آبان ۱۳۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منبع:وزارت کشور