تولیدکنندگان ماسک

تولیدکنندگان ماسک در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند

تولیدکنندگان ماسک در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمانشاه گفت: تولیدکنندگان ماسک در مسیر مبارزه و مهار بیماری کرونا از تمام ظرفیت ها و امکانات استفاده کردند و در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در اولین روز از هفته دولت و در آیین بهره برداری از واحد تولیدی ماسک سه لایه اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی با ارائه یک نقشه راه در مورد کنترل بحران کرونا پیش بینی های لازم برای تأمین و تولید روزانه ۳۰۰ هزار  ماسک انجام شد. 

وی افزود: با تلاش های بخش صنعت و کارآفرینان بخش خصوصی، طی این مدت واحدهای تولید ماسک متعددی راه اندازی شد و امروز به ظرفیت تولید روزانه ۲۶۰ هزار ماسک رسیده‌ایم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کارگاه تولید ماسک ابزارسازان درمانگر که امروز به بهره برداری رسید به تنهایی ۱۵۰‌ هزار ماسک در روز تولید می کند و یک ظرفیت بزرگ است که توسط دکتر سالکی مدیر تلاشگر این مجموعه راه اندازی شده است و کارکنان زحمت کش این مجموعه همچون پرستاران و کادر پزشکی در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

وی ادامه داد: کرونا یک ویروس ناشناخته است و در شرایط فعلی تنها ابزار کنترل آن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

بازوند با بیان اینکه خوشبختانه با بالارفتن ظرفیت های تولیدی نگران کمبود ماسک نیسیتم گفت: انتظار داریم مردم عزیز استان در ایام محرم حتما با ماسک در  آیین عزاداری آقا عبداله الحسین(ع) شرکت کنند.

در این مراسم که با حضور محسن دارابی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، خط تولید ماسک سه لایه شرکت ابزار سازان درمانگر به مدیریت دکتر سالکی رسما کار خود را آغاز کرد.
این واحد تولیدی روزانه با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار عدد ماسک سه لایه جراحی، با سرمایه گذاری  ۱۴۰ میلیارد ریال  و اشتغال ۱۵۰ نفر در شهرک صنعتی شهرستان کرمانشاه قرار دارد.