توسعه کشاورزی

توسعه کشاورزی با افزایش درآمد زارعین محقق می شود

توسعه کشاورزی با افزایش درآمد زارعین محقق می شود - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار کرمانشاه در بازدید از مزارع برنج شهرستان صحنه گفت: وظیفه داریم امکانات و شرایط لازم برای افزایش درآمد کشاورزان فراهم نماییم تا زیربنای توسعه شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ “هوشنگ بازوند” امروز (۲۴ مهر ماه) در سفر به شهرستان صحنه برای پیگیری و بررسی مشکلات کشاورزان این شهرستان؛ رعایت دستورالعمل های ابلاغی جهادکشاورزی و امور آب را خاطرنشان ساخت و اظهار داشت: کشت برنج با استفاده از آب های سطحی به عنوان جایگزین ذرت و چغندرقند بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه به میزان کمتری آب نیاز دارد و درآمد بیشتری را نیز نصیب کشاورزان می نماید.
 بازوند افزود: از جهاد کشاورزی و امور آب به لحاظ همکاری با مردم تشکر می کنم و با اعتقاد به لزوم حفاظت از آبهای زیرزمینی باید ساز و کاری را فراهم کنیم که با نگاه کارشناسی برای سالهای آینده نیز تصمیم گیری شود تا هم معیشت کشاورزان و دغدغه مندی امور آب لحاظ شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کشت برنج سرانه درآمد کشاورزان را در هکتار تا پنج برابر افزایش داده است؛ تاکید کرد: آبیاری مزارع برنج بر اساس دستورالعمل با استفاده از آبهای سطحی انجام شده و با امور آب توافق کردیم که مردم برنج بکارند اما سطح کشت قانونی برای کرمانشاه در نظر گرفته شده که باید رعایت شود.
وی‌ افزایش درآمد کشاورزان را عاملی مهم در مهاجرت معکوس و رونق کسب و کار و افزایش اشتغالزایی منطقه دانست و بیان داشت: برای نقش آفرینی مردم در فرآیندهای توسعه نیاز هست اقدامات موثری در حوزه افزایش درآمد و بهره وری انجام شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه سفر خود به صحنه در نشستی با حضور رضایی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی مشکلات زمین های پایین دستی مردم در حاشیه سد قشلاق را بررسی کرد و گفت: با هماهنگی آب منطقه ای و فرمانداری درخواست های مردم برای اجرای طرح حدنگار و تعیین مشخصات دقیق زمینها انجام می شود.
وی ساماندهی رودخانه ها و لایروبی را با انجام طرح های زهکشی برای پیشگیری از وقوع سیلاب را یادآور شد و گفت: مشکل سیلاب را باید به حداقل برسانیم تا از خسارات احتمالی به کشاورزان جلوگیری شود.