استاندار زنجان تاکید کرد:

توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان زنجان

استاندار زنجان بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و گفت: باید طرح کاربردی و عملیاتی جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و شیوه مشارکت دستگاه های اجرایی در امر مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح اله حقیقی در جلسه کتابخانه های عمومی استان، با بیان اینکه در دنیای امروز علیرغم پیشرفت چشمگیر وسایل ارتباطی و فضای مجازی هنوز هم نیاز به کتاب از بین نرفته که نشان‌دهنده اهمیت کتاب و کتابخوانی است، افزود: باید فرهنگ کتابخوانی از مدارس و بین دانش‌آموزان آغاز شود.
مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و مدون می توان در هفته کتابخوانی از ظرفیت ها و توانمندی های دستگاه های اجرایی در این زمینه استفاده نمود.
وی در ادامه، نیاز به راه‌اندازی کتابخانه مرجع و مرکزی استان زنجان را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید از راهکارهایی نظیر کوچک‌تر کردن پروژه کتابخانه مرکزی زنجان، ایجاد جذابیت و کاربری برای ورود بخش خصوصی و هماهنگی با معاونت عمرانی و وزارت ارشاد برای تکمیل و بهره برداری از این طرح استفاده کرد.
نماینده عالی دولت در استان همچنین خاطر نشان کرد: در تکمیل کتابخانه های مناطق و شهرستان های استان، مراکزی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند در اولویت خواهند بود.
استاندار زنجان با اشاره به اجرای پایلوت طرح حمایت از دانش‌آموزان در شُرُف کنکور در یکی از شهرستان های محروم استان زنجان، اظهار کرد: در این طرح، اداره کل کتابخانه های عمومی و خیرین این حوزه می توانند در تامین کتب کمک آموزشی تحصیلی بویژه برای دانش آموزان در آستانه کنکور مدارس شبانه‌روزی این شهرستان مشارکت داشته باشند‌.
وی زنجان را یکی از قطب های علمی و آموزشی در کشور توصیف کرد و افزود: در مراکز آموز عالی استان زنجان امکان پرورش دانشجویان در دو رشته، آموزش سطح عالی از مقطع دیپلم تا دکترا و در ۸ رشته از لیسانس تا دکترا وجود دارد و باید با حمایت های علمی پیش از کنکور، زمینه پذیرش دانش آموزان استان در رشته های تحصیلی عالی و در دانشگاه های معتبر کشور فراهم شود.