توسعه مناطق مرزی

توسعه مناطق مرزی، لازمه امنیت پایدار است

توسعه مناطق مرزی، لازمه امنیت پایدار است - وبسایت مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضریب امنیتی بالای مرزهای استان گفت: برای امنیت پایدار باید توسعه مناطق مرزی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدصادق معتمدیان در دیدارِ امیر آذریان فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان رضوی و قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا و جمعی از فرماندهان ارتش مستقر در استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: مناطق مرزی استان علی‌رغم همه شرایط برای ناامنی از ضریب امنیتی بالایی برخوردار هستند که از قدرت دفاعی و بازدارندگی ارتش حکایت دارد.
وی حضور مقتدرانه ارتش در مرزهای شرقی کشور را بسیار تاثیر گذار دانست و بیان کرد: با توجه به توانمندی‌های ارتش، مرزهای منطقه با اقتدار کامل و آرامش صیانت و نگهبانی می‌شوند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس و پایگاه مردمی آن متذکر شد: هر جایی از کشور که با بحران و حوادث غیرمترقبه روبرو شده، ارتش به ایفای نقش پرداخته که نمونه آن را در حوادث سال‌های اخیر از جمله زلزله کرمانشاه و سیل گلستان شاهد بودیم.
معتمدیان ارتش را مایه آرام‌بخشی مردم دانست و افزود: هر جایی که ارتش حضور پیدا کرده، علاوه بر نقش امنیتی و نظامی خود، منشا خدمات نیز به مردم ساکن نوار مرزی بوده است.
وی بر تثبیت جمعیت روستایی و عشایری مناطق مرزی تاکید کرد و ادامه داد: اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم باید توسعه مناطق مرزی را حتما مد نظر داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: امنیت ما در منطقه علی‌رغم همه بسترهای ناامنی و تحریم‌ها بی‌نظیر است و در بالاترین وضعیت امنیتی خود قرار داریم. در همین راستا می‌بینیم که در نظرسنجی‌های صورت گرفته بالاترین سطح رضایت مردم از بخش امنیت بوده است.
 در ادامه این دیدار امیر آذریان ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود در منطقه شمال شرق گفت: حوزه ماموریت این قرارگاه شش استان از جمله سه استان‌های خراسان را شامل می‌شود.
فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان رضوی و قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا افزود: یگان‌های ما از نظر رزمی در شرایط آمادگی کامل قرار دارند و مناطق مرزی تحت پوشش را در منطقه به صورت شبانه‌روزی پایش می‌کنیم.

منبع : وزارت کشور